صنعت نفت؛
برگزاری نخستین نشست خبری کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت
جمعه 3 آبان 1398 - 11:55:51
ایران مراسم نیوز:  نخستین نشست خبری "کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت" در محل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در29 مهر ماه  برگزار گردید. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در این جلسه جناب آقای دکتر مبینی دهکردی (رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی)، عنوان نمودند که با برگزاری این کنفرانس در تلاش هستیم تا هم‌اندیشی و همفکری مشترکی بین بازار انرژی و نظام مالی کشور ایجاد شود تا صنعت نفت برای بهره‌برداری پروژه‌های متعدد، نیازهای توسعه‌ای خود را شکوفا کند و همچنین صنعت مالی توسعه یابد.

به گزارش شما و اقتصاد:  در ادامه جناب آقای دکتر عبده تبریزی (دبیر کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت) با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز کشور به‌طور جدی نیازمند سرمایه‌گذاری است، عنوان نمودند که متاسفانه در دو دهه گذشته، سرمایه‌گذاری لازم در صنعت نفت و گاز کشور صورت نگرفته است. بنابراین، باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی هم به لحاظ تغییرات تکنولوژی و هم به لحاظ تغییراتی که در بازارهای جهانی ایجاد شده است، انجام شود. همچنین، وی با اشاره به تحریم‌های موجود در کشور افزود: با توجه به شرایط تحریم، فروش نفت با مشکلاتی مواجه شده است؛ به طوری که در بخش نفت و گاز، سرمایه‌گذاری خارجی کشور ناممکن شده است. در نتیجه، باید شرایطی را فراهم نمود تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. جناب آقای دکتر عبده تبریزی،  همچنین نحوه تأمین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را از مباحثی عنوان کرد که قرار است در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت به آن پرداخته شود.   
جناب آقای دکتر سعید اسلامی بیدگلی (مدیر تأمین مالی پروژه و عضو کمیته راهبردی کنفرانس)، نیز در این نشست ضمن پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در زمینه ابزارهای مالی برای توسعه صنعت نفت؛ عنوان نمودند که بخشی از ابزارهای مالی مربوط به قانون توسعه ابزارهای سال 1388 است و برخی نیز به تازگی ایجاد شده‌اند. همچنین در ادامه افزودند؛ طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی کنفرانس و نشست تخصصی برگزار گردیده و به ویژگی‌های تأمین سرمایه وشیوه همکاری تأمین مالی از طریق ابزارهای مالی پرداخته‌اند و در این زمینه طراحی‌هایی هم صورت گرفته است. این ابزارها همه فروش سهام نیستند بلکه بسته به نوع پروژه، طراحی ابزار مالی برای آن پروژه صورت گرفته و این ابزار‌های مالی استانداردهای لازم را دارند. به گفته وی، مسیر تأمین مالی در حوزه صنعت نفت جدید است و مجموعه بازار سرمایه می‌تواند با تدوین ابزارهای جدید ظرفیت خود را توسعه دهد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/15289/برگزاری-نخستین-نشست-خبری-کنفرانس-توسعه-نظام-مالی-در-صنعت-نفت
بستن   چاپ