مصطفی مافی بیان کرد؛
ارائه محصولات دانش بنیان قزوین درنمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار
پنجشنبه 28 آذر 1398 - 16:34:30

ایران مراسم نیوز: رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: این پارک با 20 محصول در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار کشور حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مصطفی مافی افزود: در این نمایشگاه که از 26 آذرماه جاری آغاز شده، پارک علم و فناوری استان با یک غرفه و همچنین سه شرکت دانش بنیان مستقر در آن جداگانه محصولات خود را به نمایش گذاشته‌ است.

به گفته وی، این محصولات در حوزه‌های الکترونیک، مکانیک، شیمی و گیاهان دارویی عرضه شده‌اند.

مافی ادامه داد:محصولات رطوبت‌ساز سرد صنعتی، انواع هلدر و ابزارهای مدرن برشی، سامانه جامع هوشمند مدیریت و کنترل تردد، رنگدانه معدنی آبی، دهان شویه حیوانات - ضد پلاک، انواع اسپری‌های بهداشتی، مهره بر هیدرولیک، توربوشارژر، پمپ هیدرولیک فرمان، فازمتر فشار متوسط هوایی، انواع شامپو و لوسیون، آنتی فوم، شامپو و تونیک گیاهی و اسپری های تخصصی صنعتی از جمله محصولات ارایه شده در این نمایشگاه هستند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان این نمایشگاه در مجموع قرارداد همکاری برای 13 محصول ارایه شده پارک با سرمایه‌گذاران و وزارت علوم منعقد شود.

وی اظهار داشت: در مدت زمان حضور نمایندگان استان در این نمایشگاه از محصولات یکی از شرکت‌های دانش بنیان که چهار محصول آنتی فوم ضد کف شامل خوراکی و تخمیری، روغنی و صنعتی، سیلیکونی و امون سی فایر است با حضور وزیر علوم و رییس ستاد نانو معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: این نمایشگاه‌ها سالانه به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود و فرصت بسیار مهمی را برای معرفی دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان به افکار عمومی ایجاد می‌کند.

مافی با بیان اینکه در حال حاضر 110 شرکت دانش بنیان قزوین در پارک مستقر بوده و 185 محصول دانش بنیان نیز در آن به تولید رسیده، اظهار داشت: تمام شرکت‌های ما در حال گرفتن استاندارد با هدف صادرات هستند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان قزوین تسهیلات کم بهره در گردش را برای شرکت‌ها تخصیص می‌دهند و از ابتدای سال جاری تاکنون از محل بودجه  و کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری یک میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت تخصیص داده است.

مافی افزود: یکی از برنامه‌های پارک علم و فناوری، تجاری سازی و بازاریابی است و با همکاری اتاق بازرگانی شرایط تجاری سازی و صادرات را فراهم می‌کنیم.

پارک علم و فناوری استان قزوین در ابتدا به عنوان پارک دانشگاهی در سال 87 زیر نظر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و از سال 90 به عنوان پارک مستقل استان ادامه فعالیت داد.

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور تا 29 آذرماه در تهران ادامه دارد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17512/ارائه-محصولات-دانش-بنیان-قزوین-درنمایشگاه-دستاوردهای-پژوهشی-و-فن-بازار
بستن   چاپ