برگزاری وبینار «نگاه سیستمی به پدیده کرونا»
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 12:49:19

ایران مراسم نیوز: اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی صنایع با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی وبیناری با موضوع «نگاه سیستمی به پدیده کرونا» را برگزار می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، تحلیل سیستمی یعنی بررسی پدیده‌های اطراف و دور و برمان با نگاه سیستمی. نگاه سیستمی در واقع عینکی است که به افراد کمک می‌کند پدیده‌ها را به صورت مجزا نبینند و روابط بین عناصر و پدیده‌ها را در قالب آن بررسی کنند.

بنابراین تحلیل سیستمی در واقع یک مهارت است که می‌تواند هنگام استفاده از هر ابزاری مورد استفاده ما قرار بگیرد. بخصوص برای مهندسان صنایع که از آن برای تحلیل و پیدا کردن راه حل مسائل اطراف‌ شان استفاده می‌کنند.

نگاه سیستمی مهارتی است که در تحلیل هر پدیده و مسئله‌ای می‌توان از آن استفاده کرد. این تکنیک معمولا در اغلب اوقات به کمک دیگر روش‌ها می‌آید و باعث می‌شود با یک دید جدید و بهتر، طراحی‌های مان رو انجام دهیم و روش‌هایی که بکار گرفته‌ایم را بهبود ببخشیم. بطور مثال در مسائل کنترل موجودی یا طراحی یک سیستم اطلاعاتی، نگاه سیستمی باعث می‌شود که بتوانیم راه حل‌هایمان را بازبینی کنیم و اثربخشی آن را بیشتر کنیم.

در واقع هرکسی که به تحلیل پدیده‌ها و وقایع اطراف خودش علاقه‌مند باشد می‌تواند از نگاه سیستمی استفاده کند که نیاز به پیش زمینه خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند با مطالعه و تحقیق آن را یاد بگیرند.

در وبینار نگاه و تفکر سیستمی از منظر مهندسی صنایع به پدیده ویروس کرونا به سوالات مرتبط با این موضوع پاسخ داده خواهد شد.

این وبینار با سخنرانی دکتر نسیم غنبر طهرانی (عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و دکتری مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس در حوزه مدیریت دانش) یکشنبه 28 اردیبهشت ساعت الی 18 الی 20 برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به لینک  http://kadik.ir/academy/?p=1672 مراجعه کنند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19982/برگزاری-وبینار-«نگاه-سیستمی-به-پدیده-کرونا»
بستن   چاپ