افزایش هزینه ساخت مسکن ملی به متری 3.3 میلیون تومان!
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 09:52:32

ایران مراسم نیوز: معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای دو طبقه تا متری 3.3 میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، چندی پیش در بخشنامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارت خانه یا مجری طرح اقدا ملی مسکن، هزینه ساخت و ساز واحدهای مسکن ملی را 2 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع اعلام کرده بود.

همچنین وام این واحدها، 100 میلیون تومان تسهیلات ساخت به ازای هر واحد، در هیئت دولت به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

از سوی دیگر تا کنون در مرحله اول به همه متقاضیان ابلاغ شده که 40 میلیون تومان در بانک عامل افتتاح حساب و واریز کنند که قرار است تا پایان ماه جاری، همه متقاضیان طرح اقدام ملی، مرحله اول واریزی را انجام دهند؛ در غیر این صورت از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند؛ برخی متقاضیان نیز تا کنون 30 تا 40 میلیون تومان مرحله دوم را هم واریز کرده‌اند.

به عبارت دیگر، قرار بود با مجموع آورده 70 تا 80 میلیون تومان به انضمام تسهیلات 100 میلیون تومانی که در زمان تحویل، این وام از سازنده به متقاضی منتقل می‌شود، مجموعاً 170 تا 180 میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها از متقاضی ظرف دو سال دریافت شود که به طور متوسط هزینه‌ای ماهانه 2.9 تا 3 میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند.

هزینه زمین نیز به دو صورت 99 ساله یا فروش اقساطی 10 ساله از متقاضی دریافت می‌شد.

اما برخی هموطنان از افزایش هزینه ساخت این واحدها در تعدادی از استان‌ها خبر می‌دهند؛ به عنوان مثال پروژه‌ای که در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان در حال ساخت است، از سوی بنیاد مسکن این استان به متقاضیان گفته شده که با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان و بدون هزینه زمین (!) ظرف دو سال تکمیل می‌شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/25797/افزایش-هزینه-ساخت-مسکن-ملی-به-متری-33-میلیون-تومان
بستن   چاپ