یادداشت سردبیر؛ نگاهی به همایش ها و نمایشگاه ها بر اساس استانداردهای جهانی
رشد سازمانی با همایش های با کیفیت
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 16:33:44

ایران مراسم نیوز /فرهاد اسماعیلی: همایش ها و سمینارها نقش بسیار زیادی در رشد و اعتلای شرکت ها و سازمان ها به ویژه سازمان های خصوصی و سیستماتیک دارد. چراکه با برگزاری همایش و یا سمینار در حقیقت یک نوع فعالیت زیرشاخه روابط عمومی که همان تبلیغات از نوع برندینگ است اتفاق می افتد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علاوه بر آن اتفاق دوم این است که ارتباطات جدید و مشارکت ها و مناسبات تجاری جدید ایجاد می شود که خود به پیشرفت سریع و حرکت رو به جلو سازمان کمک می کند. در حقیقت برگزاری همایش و سمینار باعث تقویت رزومه سازمان یا شرکت، مهارت های فردی مدیران و افزایش سطح دانش کارکنان می شود. علاوه بر آن به افزایش آگاهی شرکت کنندگان در همایش هم کمک نیازی می کند و اطلاعات علمی متخصصان و علاقمندان در حوزه موضوعی همایش یا سمینار را افزایش می دهد.
آنچه در همایش سا سمینار مهم است چگونگی اجرای آن است که به دقت در انتخاب برگزار کننده بر می گردد. در حقیقت انتخاب برگزار کننده در هر همایش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تجربه و امکانات مجری باعث می شود همایش و سمینار با کیفیت بالایی اجرا شود و مطالب مورد نظر سازمان یا شرکت در زمینه های مختلف علمی آموزشی یا تبلیغاتی به هدف نزدیکتر باشد .
اما آنچه که یک سمینار یا همایش باید داشته باشد چیست و برای اینکه همایش و سمینار با کیفیت داشته باشیم چه باید بکنیم؟
یکی از موارد مورد بحث در همایش انتخاب مکان برگزار است که بسیار حاپز اهمیت است. برای انتخاب محل مناسب باید برخی موارد را در نظر گرفت که برخی از آنها عبارتند از دسترسی آسان، تهویه مناسب، تعداد صندلی مناسب و راحت، ماکن پذیرایی مناسب. نکته ای که باید در نظر داشت مکان پذیرایی از مدعوین ویژه است که باید دارای شاخص های استاندارد خود باشد که در این مبحث نمی گنجد.
طراحی داخل سالن همایش و سمینار متناسب با موضوع، سیستم صوت و مترجم همزمان در طول اجرای همایش و سمینار، نورپردازی مناسب سالن، استفاده از مجری های برجسته متناسب با موضوع، فیلم برداری و عکس برداری حرفه ای برای ثبت همه لحظات ارزشمند در طول برنامه، ارائه تشریفات وی آی پی و سی آی پی، استفاده از خودرو تشریفات مناسب همایش و سمینار، تبلیغات گسترده و مرتبط و موثر در ارتباط با اهداف از پیش تعیین شده توسط برگزار کننده از دیگر مواردی است که باید در این باره رعایت شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3309/رشد-سازمانی-با-همایش-های-با-کیفیت
بستن   چاپ