مسئولیت‌های اجتماعی بانک سینا با هدف توانمندسازی روستائیان و عشایر کشور
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 12:01:01

ایران مراسم نیوز: چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر از از 24 مرداد ماه تا 27 مرداد ماه برگزار شد و بانک سینا که از نیمه دوم سال 95 در حوزه اشتغالزایی روستایی بالغ بر ٣٣٨٨ طرح را به مبلغ ١٤٤٠٥ میلیارد ریال تامین مالی کرده است، از این نمایشگاه نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود حمایت کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، اصغرعبادی، کارشناس ادراه نظارت بر طرح‌های بانک سینا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: بسیاری از غرفه‌هایی که در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر حضور دارند تسهیلات بانک سینا را دریافت کرده و محصولاتی که پس از دوره ساخت مشارکت اکنون به نتیجه رسیده است را ارائه دادند.
وی ادامه داد: بانک سینا برای هر طرحی که از سوی متقاضی به بانک ارائه می‌شود سرمایه ثابت و سرمایه درگردش درنظر گرفته است که در ابتدا سرمایه ثابت پرداخت می‌شود و با توجه به مدت مشارکتی که بانک برای طرح درنظر میگیرد برخی طرح ها با مدت مشارکت یکساله به بهره برداری میرسند که این مدت تا دو سال قابل افزایش است. درنهایت دوره ساخت و دوره بازپرداخت طرح نباید بیش از 72 ماه طول بکشد.
کارشناس ادراه نظارت بر طرح‌های بانک سینا تصریح کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند در قدم اول باید از استانداری استان خود معرفی‌نامه دریافت کنند و استانداری نیازها و طرح‌های در الویت خود را معرفی می کند. افراد پس از اخذ معرفی نامه از استانداری به همراه طرح توجیهی به بانک سینا مراجعه میکنند و تسهیلات را دریافت میکنند. تسهیلات با نرخ سود 18 درصد است که از این رقم 8 درصد سهم متقاضی و 10 درصد سهم موسساتی است که به بانک یارانه پرداخت می‌کنند. (5درصد برای معاونت توسعه روستایی و 5درصد نیز مربوط به بنیاد علوی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است).
عبادی تاکید کرد: متقاضی برای دریافت تسهیلات باید دارای دانش فنی موردنیاز آن طرح باشد و یا از افراد متخصص در این زمینه استفاده کند. همچنین بانک سینا در تمامی صنایع مشارکت دارد و محدودیت خاصی از نظر صنف و صنعت وجود ندارد.
وی افزود:‌ بانک سینا هر ساله در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدامات شایانی را انجام میدهد. ضمن این‌که نباید فراموش کرد مسئولیت‌های اجتماعی یک الزام است و فرهنگسازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است./لیماحسنی





http://iranmarasemnews.ir/fa/News/11585/مسئولیت‌های-اجتماعی-بانک-سینا-با-هدف-توانمندسازی-روستائیان-و-عشایر-کشور
بستن   چاپ