«رمز ارزها و بلاک‌چین؛ از فناوری تا رگولاتوری»؛ نشست جانبی ITE 2019
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 10:06:46

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از ستاد خبری ITE، فضای بلاک‌چین و محصول اصلی آن رمز ارزها، به ویژه برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها، بسیار پرکشش و جذاب است. اکنون گروه‌های استارتاپی متعددی در این حوزه شکل گرفته‌اند یا در حال مطالعه برای ورود به بازار هستند. 

فناوری بلاک‌چین و کاربردهای متنوع آن، از جمله پیشران‌ها و ترندهای روز فناوری در جهان محسوب می‌شوند که ایران نیز چاره‌ای غیر از پرداختن به آن ندارد. این موضوع که فعالیت‌های انجام شده در حوزه بلاک‌چین و رمز ارزها، با چه تسهیلات و موانعی در کشور مواجه است، موضوعی مهمی محسوب می‌شود. 

باید دید در چه مواردی لازم است که رگولاتور خود را با فناوری‌های نوین هماهنگ کند و در چه مباحثی، همراهی کسب و کارها با رگولاتوری ضروری است. میان این دو ضلع موضوع، وجود یک جاده دو طرفه الزامی است. از یک سو، رگولاتوری نباید سد راه هر گونه نوآوری قرار بگیرد یا نسبت به چنین فناوری‌های پرکششی، بی‌تفاوت باشد از سوی دیگر، فشار فناوری نیز نباید خطوط قرمز نهاد سیاست‌گذار را مخدوش کند.

در پنل «رمزارزها و بلاک‌چین؛ از فناوری تا رگولاتوری»، به موضوعاتی چون تاثیرات این فناوری‌ها بر اکوسیستم پولی و مالی کشور، الزامات فعالیت در این حوزه، چگونگی واکنش رگولاتوری نسبت به موضوع و مدل صحیح ارتباط میان نهاد سیاست‌گذار، استارتاپ‌ها و فناوری‌های جدید پرداخته خواهد شد. 

سعید خوشبخت مدیرعامل شرکت آریاتک، دبیر علمی نشست رمزارزها و بلاک‌چین است. به زودی در مورد سخنرانان این پنل، اطلاع‌رسانی می‌شود.  

مرکز فابا پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019) و برنامه‌های جانبی آن را 28 تا 30 آبان سال جاری، در نمایشگاه گفت‌وگوی شهرداری تهران، برگزار می‌کند.  





http://iranmarasemnews.ir/fa/News/12027/«رمز-ارزها-و-بلاک‌چین؛-از-فناوری-تا-رگولاتوری»؛-نشست-جانبی-ITE-2019
بستن   چاپ