بهروز الفت؛
قطار اوراسیا که با لکوموتیو روسیه در حال حرکت است
يکشنبه 8 دي 1398 - 12:55:39

ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 13 میلیارد دلار ظرفیت صادراتی بدون استفاده به کشورهای اتحادیه اوراسیا داریم که باید از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،بهروز الفت بعدازظهر شنبه در همایش توسعه روابط اقتصادی با اتحادیه اوراسیا با اشاره به ضرورت و اهمیت موافقتنامه اتحادیه اوراسیا با اشاره به اینکه نباید منتظر بمانیم این موافقت نامه فقط جنبه مثبت برای اقتصاد کشور داشته باشد گفت: این موافقتنامه یک کارزار بین چند کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حوزه موافقتنامه‌های تجاری نوپا هستیم گفت: از سال 80 به بعد 14 موافقتنامه تجاری داشتیم که بخشی از این موافقتنامه ها کارایی خود را از دست داده‌اند.

وی با اظهار اینکه قطار اوراسیا که با لکوموتیو روسیه در حال حرکت است بر شمار واگن‌هایش در حال اضافه شدن است گفت: به احتمال زیاد عضویت ازبکستان، صربستان نیز در این اتحادیه جدی می‌شود.

مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه و تجارت با عنوان اینکه در حال حاضر حدود 23 درصد از تعرفه ترجیهی برای صادرات به اوراسیا استفاده کردیم گفت: امیدواریم کار اشتباهی در مذاکرات و کارهای کارشناسی صورت نگرفته باشد.

الفت یادآور شد: در مجموع تجارت ما با اوراسیا سه دهم درصد و بیش از دو میلیارد دلار است و این میزان تا 1400 باید چند برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بازار اصلیاوراسیا روسیه است گفت: شاخص ترین کشور در حوزه تجاری اوراسیا روسیه است بنابراین تمرکز ما در این حوزه باید بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان نیز دومین کشوری است که باید روی آن تمرکز کرد گفت: سابقه تجارت بین مازندران و قزاقستان طولانی است و تمرکز براین دو کشور می‌تواند انسجام خوبی در بازار ایجاد کند.

الفت یاداور شد: بیش از 13 میلیارد ریال ظرفیت‌های صادراتی استفاده نشده به اوراسیا داریم وباید برای کاربردی شدن آن تلاش و برنامه ریزی کرد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17862/قطار-اوراسیا-که-با-لکوموتیو-روسیه-در-حال-حرکت-است
بستن   چاپ