سرطان، بیماری قابل پیشگیری و درمان
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 12:03:43

ایران مراسم نیوز /صادق جهانی: سرطان دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل در کشورهای درحال توسعه است. درحال حاضر سرطان عامل 12درصد مرگ ومیر در سراسر جهان است. درایران هشتم تا 15 بهمن ماه هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده و باتوجه به لزوم اصلاح باورها در راه مبارزه با سرطان و اینکه 50 درصد سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل درمان هستند و 30درصد از سرطان‌ها را می توان در مراحل اولیه تشخیص داد و درمان موثر کرد، کارگاه علمی-آموزشی سرطان سینه توسط پرتال جراحان ایران در بیمارستان بهمن تهران برگزار شد.
مدیرعامل پرتال جراحان ایران در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، با اشاره به اینکه این پرتال در سال 91 با شعار آگاهی مساوی با درمان، شروع به فعالیت کرده است، گفت: این پرتال از طریق سایت اطلاع رسانی و مجله اتاق سبز در جهت آگاهی بخشی به مردم و همچنین از سال 93 با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی-آموزشی در هر ماه، برای تحقق اهداف خود فعالیت کرده است که این همایش‌ها و کارگاه‌ها با موضوع جراحی و انواع سرطان‌های بانوان برگزار می‌شود.
دکتر مهناز شیله باف افزود: کارگاه امروز نیز با موضوع سرطان سینه و با توجه به فراگیر شدن این بیماری و همچنین ترسی که بعد از آگاهی از این بیماری در بین بانوان به وجود می‌آید، در جهت آگاهی بخشی به بانوان برگزار شد. همچنین در پایان این کارگاه، به افراد شرکت کننده گواهی نامه حضور اهدا می‌شود.
وی اضافه کرد: عموم مردم به‌ویژه بانوان، می‌توانند از طریق پرتال جراحان ایران و از طریق شبکه‌های اطلاع رسانی مجازی، نسبت به تاریخ و مکان برگزاری این کارگاه‌ها اطلاعات کسب کنند. همچنین پرتال، از طریق پیامک‌های اطلاع رسانی نسبت به آگاهی سازی این کارگاه ‌ها اقدام می‌کند.
مدیرعامل پرتال جراحان ایران گفت: حضور در این کارگاه ‌ها کاملا رایگان و بدون صرف هزینه است و اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان می‌توانند در این رویدادهای علمی-آموزشی شرکت کنند./1



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1830/سرطان،-بیماری-قابل-پیشگیری-و-درمان
بستن   چاپ