مروری بر 16 سمینار علمی برگزار شده در حاشیه‌ی نمایشگاه مبلمان؛
سمینارهایی با محوریت "مدیریت و بازاریابی" تا "معماری داخلی"
شنبه 3 اسفند 1398 - 10:29:04

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه‌های (2020KITEX) و (2020HODEX) در تاریخ 14 تا 19 بهمن ماه 98 در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران‌مال) برگزار شد. در حاشیه این نمایشگاه 16 سمینار علمی شامل سه سرفصل کلی با عناوین " مدیریت و بازاریابی"، "روانشناسی و تربیتی" و "معماری داخلی" مخاطبین زیادی را به سمت و سوی خود کشاند. این سمینارها با حضور کارخانه های تولیدی و شرکت های وارداتی و صادرکننده و با کانسپت هماهنگ سازی و ارتباط هر چه بیشتر فعالان در این حوزه  انجام شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در ادامه مروری داریم بر سمینارهایی که در طی 6 روز نمایشگاه برگزار گردید:

دوشنبه 14 بهمن ماه: 
الف: تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در صنعت مبلمان؛ مدرس: مهندس شایان هاشملی
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است: ورود به عرصه ی دیجیتال مارکتینگ در صنعت مبلمان کار آسانی نیست، زیرا دلایل متعددی مانند روش عرضه و فروش سنتی کالا، دخیل بودن سلیقه در انتخاب، تمایل به رویت حضوری کالا و ... در آن نقش دارد. 
آمارها نشان میدهد که مردم در مورد خرید آنلاین محصولات مرتبط با مبلمان اندکی سخت گیرند و تنها 5 درصد از وقت گذرانی اینترنتی مربوط به حوزه ی تجارت الکترونیک در صنعت مبلمان بوده. این بدان معنی نیست که استفاده از فروشگاه های آنلاین و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ امری غیر ضروری است، بلکه بلعکس تبلیغات هدفمند دیجیتال نقش بسیاری در جهت افزایش آکاهی از برند و فروش بیشتر می تواند داشته باشد.
ب: جالش‌های دوران نوجوانی؛ مدرس: شیرین کاکاوند
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است: دوره نوجوانی یکی از مراحل بحرانی در زندگی هر فرد است که عبور کردنِ موفق از این مرحله برسلامت روان و شخصیت فرد در دوران بزرگسال نقش تعیین کننده‌ای دارد.
هرچه خانواده آگاهی و درک بهتدی از این دوره و چالس های آن داشته باشند، بهتر می‌توانند بستری مناسب را برای شکل‌گیری شخصیتی قوی و سازنده در نوجوان خود فراهم کنند.
ج: بررسی وضعیت دیزاین ایران با محوریت صادرات دیزاین؛ پنل تخصصی نمایشگاه گروهی دیزاین
سه‌شنبه 15 بهمن ماه: 
الف: برندسازی و طراحی تجربه در صنعت مبلمان؛ مدرس: مهندس خیام عسگری
ب: پذیرش نقش والدینی؛ مدرس: دکتر نوشین فایضی
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است: در بسیاری از منابع مربوط به تعلیم و تربیت و روانشناسی کودک، برنامه های فرزندپروری بسیاری وجود دارد که هدف آنها کمک به والدین برای تغییر و اصلاح رفتار کودک است
بیشتر این رویکردها از مشکلات والدین به عنوان "کمبود مهارت" یاد می‌کنند:"یعنی همگی این رویکردها فرض را بر این می‌گذارند که والدین فاقد مهارت هایی هستند که قادر به تغییر و اصلاح رفتار فرزندان خود باشند."
هرچند دانش کافی و استفاده ی موثر از این روش ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، با این وجود، این مساله تنها بخشی از راه حل مشکل است.
اغلب رویکردها و روش های آموزشی و درمانی، به" آنچه در ذهن شما" در حین بزرگ کردن فرزندانتان می‌گذرد، توجه زیادی نشان نمی‌دهند.
خبر خوب اینکه شما می‌توانید بین اهمیت دادن به صدای ذهن و یا اهمیت دادن به فرزندتان و ارزش های فرزندپروری یکی را انتخاب کنید.
ج: معماری را زندگی کنیم؛ مدرس: شارونا قربانی
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است:
معماری را زندگی کنیم!
باور داشته باشیم که طراحی قدرت ایجاد تغییر برای فراهم آوردن محیطی فراتر از فضا را برای همه ما دارد. خلاقیت راه حلی برای ساختن پیرامونی حتی بالاتر از چهارچوب ذهنی ما را فراهم مینماید.  در دنیایی که هنر و طراحی هنوز و همچنان با ارزش هستند، همواره جاذبه های جدیدی را برای ایجاد هماهنگی بین طراحی دیروز و خواسته های فردا، کشف می کنیم. زیبایی در معنای واقعی معماری همیشگیست!
چهارشنبه 16 بهمن ماه؛ 
الف: استارتاپ در صنعت مبلمان؛ مدرس: دکتر گرشاسپ افضل
ب: تربیت کارآمد و ماندگار فرزندان؛ مدرس: شاهین احمدیان
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است: امروزه موضوع تربیت برای والدین اهمیت ویژه ای دارد و بسیاری از والدین به دنبال آموختن شیوه های بروز و موثر می‌باشند.
از آنجایی که در تربیت علم و مهارت باهم ترکیب می شوند لذا نیازمند تمرین و مطالعه بسیار است. از سویی دیگر نقش تربیت کردن با سایر نقشهای فردی و اجتماعی والدین تعارضاتی دارد که باعث بوجود آمدن چالشهای متعدد در این مسیر پر از فراز و نشیب می شود. در این نشست با اشاره به چالشهای سر راه تربیت فرزندان سعی داریم برای خانواده ها افق روشن تری را در خصوص نحوه تصمیم گیریهای موثر تربیتی باز کنیم.
ج: معماری داخلی، پیرایش یا آرایش؛ مدرس: مهندی علیرضا مشهدی میرزا
در توضیح این کارگاه آموزشی آمده است:
چند سالی است که معماری داخلی در ایران جایگاه خودرا پیدا کرده و کارفرمایان و معماران بصورت جدی و حرفه ای درگیر این مقوله شده اند. ازانجاییکه این رشته تاریخ و قدمت چندانی در ایران ندارد نحوه تعامل و برخورد طراحان با بحث معماری داخلی حائز اهمیت است.برخلاف تصور بسیاری از مردم معماری داخلی صرفا آرایش و آراستن و اضافه نمودن اجزا جدید به بنا صرفا نیست و در موارد بسیاری زدودن ،کاستن و پیرایش بنا مارا در نیل و رسیدن به هدف کمک نموده و نتیجه و محصول قابل قبولی را به بیننده ارائه میدهد.این سخنرانی چالش بین ارایش و پیرایش در بناست و نقش معمار در ایجاد توازن بین این دو مقوله.
پنج شنبه 17 بهمن ماه؛
الف: مدیریت، کارافرینی و فروش در هنر صنعت مبلمان؛ مدرس: دکتر شهرام بیات
ب: جایگاه بانوان در معماری داخلی؛ مدرس: مهندس رها طه نسب
تآملی بر نگرش بانوان طراح و معمار به حوزه طراحی خدمت. در واقع این فرصتی برای بیان چالش های بانوان طراح و معمار در جامعه و تاثیر تفکر دیزاین در فرایند طراحی و معماری داخلیست.
جمعه 18 بهمن ماه:
الف: اهمیت طراحی فضای نمایشگاه و فروشگاه در حوزه مبلمان؛ مدرس: مصطفی مهری
ب: مقابله با چالش های تربیت فرزندان: پرسش و پاسخ؛ مدرس: جمعی از اساتید
ج: هارمونی با شناخت ذهنی انسان در فضاهای داخلی؛ مدرس: دکتر آرتور امید آذری
شنبه 19 بهمن ماه:

الف: مهارت های فروش و مشتری یابی؛ مدرس: اشکان نامدار
ب: آینده معماری داخلی ایران، مسابقه دست آزاد طراحی و چیدمان مبلمان؛ مدرس: جمعی از اساتید
گفتنی است در مسابقه دست آزاد طراحی و چیدمان مبلمان در کنار اهدای لوح تقدیر به برگزیدگان، از آن‌ها در پروژه‌های واقعی دعوت به همکاری شد. این امر در راستای حمایت از معماران جوان صورت گرفت که در نهایت نفرات اول و دوم در حوزه طراحی مبلمان، و نفرات اول و دوم در حوزه معماری داخلی انتخاب و از آن‌ها تقدیر شد.

لازم به ذکر است،  مجری برگزاری این سمینارها "مدرسه بازاریابی تهران " و با مشارکت " موسسه تاک ( تربیت اتیسم کارمد ) "، " گروه مشاوران طراحی خط سفید داک "، " مرکز آموزش علمی- کاربردی انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران" و حمایت مالی انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون بوده است.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/18811/سمینارهایی-با-محوریت-مدیریت-و-بازاریابی-تا-معماری-داخلی
بستن   چاپ