رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد؛
ضرورت به کارگیری پژوهش های علمی برای توسعه تجارت خارجی
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 10:51:03

ایران مراسم نیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آخرین جلسه کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری، ضمن‌ تشکر و قدردانی از اعضای این کمیته برای برنامه ریزی و راهبری پژوهش های داخل و خارج از سازمان در حوزه تجارت خارجی،‌ هر گونه فعالیت اقتصادی بدون مبنای علمی و مطالعه و تحقیق را ناقص دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حمید زادبوم در این جلسه با اشاره به شرایط پیش آمده به واسطه تحریم های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران، FATF و شیوع ویروس کرونا و تاثیر آنها بر حوزه تجارت خارجی بر قوت گرفتن برنامه های راهبری و هدایت پروژهای تحقیقاتی دانشگاهی و کاربردی تاکید کرد.

وی افزود: تحقیق و پژوهش مبنای یک سازمان دانش محور است و مدیران و معاونان سازمان توسعه تجارت ایران باید فعالیت های پژوهشی را اساس تصمیم گیری های خود قرار دهند تا امکان اجرایی شدن تصمیمات وجود داشته باشد .

رئیس کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعالیت های پژوهشی انجام شده در سال 98 از جمله نقشه راه کالا -کشور و همچنین پروژه برنامه های ترویجی سازمان ، اظهار امیدواری کرد که نهضت تولید محتوای علمی در میزهای کالایی و کشوری به عنوان بدنه علمی و کارشناسی سازمان توسعه تجارت ایران ، نهادینه شود .

زادبوم در پایان از تمام دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی خواست تا نسبت به هدایت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در جهت تدوین پایان نامه ، رساله و یا مقالات علمی در حوزه تجارت خارجی با هماهنگی کمیته پژوهش سازمان اقدام نمایند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19099/ضرورت-به-کارگیری-پژوهش-های-علمی-برای-توسعه-تجارت-خارجی
بستن   چاپ