اقتصاد دیجیتال با سپیدنامه ققنوس
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 10:05:05

ایران مراسم نیوز: مراسم رونمایی از "سپیدنامه ققنوس" با حضور بانک‌پاسارگاد به‌عنوان یکی از چهار بانک همکار در این پروژه و شرکت فناپ به‌عنوان سهامدار ققنوس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در این مراسم که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، ولی‌الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس، گفت: «بستر ققنوس به عنوان پلتفرم اقتصاد دیجیتال با کمک‌ بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، ملت و ملی و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات آن‌ها ایجاد شده‌است. توکن اولیه با پشتوانه‌ی طلا صادر می‌شود و ما به دنبال توکنایزکردن املاک و اموال مازاد بانک‌ها، سازمان‌ها و سایر کاربردهای مبتنی بر زنجیره‌ی بلوک هستیم.»
فاطمی افزود: «توکن می‌تواند از طریق کیف پول‌های میزبان در اختیار مردم قرار گیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد برگرداند. دغدغه دیرباز کارشناسان اقتصادی مبنی بر ایجاد تورم از این رهگذر نیز به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور و با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور برطرف می‌شود.»
ققنوس با هدف حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و توکنایزکردن دارایی‌های راکد و سایر کاربردهای مبتنی بر فناوری بلاک‌چین تشکیل شده‌است و توسط چهار بانک‌پاسارگاد، پارسیان، ملت، ملی و هلدینگ‌ها حمایت می‌شود./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/1990/اقتصاد-دیجیتال-با-سپیدنامه-ققنوس
بستن   چاپ