عرضه و تقاضا تعیین کننده نوسان قیمت آجیل و خشکبار
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 18:01:10

ایران مراسم نیوز: با توجه به شرایط کنونی بازار نمی‌توان نرخ مصوبی را اعلام کرد، چرا که این امر می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد. اگر اتفاق خاصی در شرایط اقتصادی رخ ندهد، قیمت آجیل و خشکبار در بازار شب عید افزایشی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران، با اشاره به مطلب بالا گفت: اصناف درحال تدارک اقلام آجیل و خشکبار برای شب عید هستند. اگرچه طبق سنت دیرینه، افراد در ایام پایانی سال اقدام به خرید آجیل و خشکبار می‌کنند، اما به سبب شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به نظر می‌رسد که تقاضا به مراتب از سال گذشته کمتر باشد و با توجه به آنکه تقاضای چندانی در بازار شب عید برای خرید آجیل و خشکبار متصور نیستیم، از این رو افزایش قیمت منتفی است.
احمدی از حباب کاذب قیمت برخی اقلام آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: با وجود آنکه اکثر اقلام آجیل و خشکبار به قیمت تمام شده درآمده و با 10درصد سود خرده فروشی در بازار عرضه می‌شود، اما بر اقلامی نظیر پسته و تخمه آفتابگردان همچنان حباب کاذب قیمت حاکم است که انتظار می‌رود در ایام پایانی سال به نرخ واقعی خود برسند.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خبر داد و افزود: بازرسی نظارت اصناف، اپلیکیشنی را طراحی کرده است که مردم در لحظه می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند، امیدواریم تا پایان سال بازرسی اتاق اصناف این اپلیکیشن را راه اندازی کند.
وی گفت: از خانواده های محترم تقاضا داریم که اقلام آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از آجیل فروشی‌های دارای پروانه خریداری کنند تا در صورت بروز تخلف بتوان به شکایت افراد رسیدگی کرد./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/2068/عرضه-و-تقاضا-تعیین-کننده-نوسان-قیمت-آجیل-و-خشکبار
بستن   چاپ