همدلی و تفاهم ضرورت شرایط اقتصادی کنونی کشور
دوشنبه 3 دي 1397 - 19:00:38

ایران مراسم نیوز: نشست هم‌اندیشی سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست، حمید زادبوم، معاون توسعه بازارهای صادراتی، با تاکید بر رویکرد حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران از واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: البرز استان فعال در زمینه تولید و تجارت است و سازمان آمادگی کامل دارد که با هدف توسعه صادرات غیر نفتی از واحدهای تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های تجاری حمایت همه جانبه داشته باشد.
زادبوم اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز نیازمند درک و حل مشکلات با همدلی و تفاهم هستیم و ارائه ی راهکارها نیز باید با درنظر گرفتن این شرایط و همچنین محدودیت‌ها باشد ضمن آنکه مشکلات فعالان اقتصادی و تولید کنندگان اگر از طریق تشکل‌های مربوطه عنوان شود، می‌توان به صورت فراگیرتر برای حل مشکلات اقدام کرد.
وی با اشاره به اهمیت نقش رایزنان بازرگانی در توسعه و ارتقای سطح تعامل فعالان اقتصادی با دنیا افزود: هرکدام از رایزنان بازرگانی که در کشور محل خدمت خود مستقر هستند یا به ایران بازگشته‌اند تجربیات عملی و گرانبهای خود را در اختیار واحدهای تولیدی و صادراتی قرار می‌دهند تا با بهره گیری از اطلاعات دست اول و روش‌های مورد اطمینان، ضمن حفظ بازارهای هدف کنونی، در بازارهای جدید نیز بتوان نفوذ کرد.
در ادامه این نشست، محمد امین فرشی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، ایجاد مدل همکاری میان سازمان و شهرک‌های صنعتی البرز را سودمند توصیف کرد و افزود: نیازمند همکاری و تعامل بیشتر در قالب دوره‌های آموزشی از سوی متخصصان کار آزموده سازمان توسعه تجارت ایران هستیم.
وی در ادامه با تشریح آمارهای صادراتی شهرک‌های صنعتی البرز گفت: واحدهای صنعتی مستقر در استان در 6 ماهه امسال، 60میلیون دلار صادرات داشته‌اند که در مقایسه با 12میلیون دلار مدت مشابه در سال گذشته 5 برابر افزایش داشته است.
فرشی به هزار طرح در حال ساخت و ساز در استان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری استان البرز دارای 9 شهرک صنعتی خواهد بود.
در این هم‌اندیشی برخی نمایندگان بخش خصوصی مسائلی مانند خطر از دست رفتن بازارهای هدف صادراتی، تصمیمات نامناسب و آنی، کارت‌های بازرگانی، نبود شرکت‌های مدیریت صادرات مطرح کردند که مقرر شد طی جلسات جداگانه با رایزنان بازرگانی یا دبیران میزها از مشاوره و اطلاعات آنها استفاده کنند.
در انتهای جلسه ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز از همکاران سازمان که در نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان البرز حضور یافته بودند با اهدای لوح سپاس، قدردانی کرد./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/209/همدلی-و-تفاهم-ضرورت-شرایط-اقتصادی-کنونی-کشور
بستن   چاپ