رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد:
ارتقای برند ایرانی از سطح بنگاه به بازارهای بین‌المللی
سه شنبه 20 خرداد 1399 - 09:56:27

ایران مراسم نیوز: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیسیون‌های ملی نشان تجاری و ساماندهی تبلیغات، بر ضرورت توجه به برند و نشان تجاری ایرانی به ویژه در حوزه صادرات تاکید کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات با اشاره به ضرورت توجه به نشان تجاری و اهمیت آن به ویژه در حوزه صادرات اظهار داشت: لازمه حضور پرقدرت در بازارهای خارجی توجه به ویژگی‌های علمی و عملی نام و نشان تجاری در سطح بازارهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: موضوع نام و نشان ایرانی از سطح بنگاه باید به سطح استانی با خروجی ملی ارتقاء یافته و ضرورت و اهمیت آن تبیین شود. 

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات را مقدمه‌ای بر تشکیل کمیسیون ملی نام  و نشان تجاری (برند) عنوان کرد و افزود: این کمیسیون براساس ماده 3 و 6 مصوبه هیات وزیران بین دستگاهی است.

زادبوم گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در موضوع برند به دنبال برندسازی ملی و تداعی نام و برند ایرانی در ذهن مخاطبان سایر کشورها و همچنین کمک به سازمان‌ها و بنگاه‌های مستعد کشور جهت تبدیل شدن به برندهای بین‌المللی و موفق در حوزه تجارت خارجی است و این هدف محقق نمی‌شود مگر آنکه عزمی ملی و همه‌جانبه و ساز و کار لازم وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: نظر به جایگاه و اهمیتی که برندها می‌توانند در افزایش سرمایه‌های کشور، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کنند، موضوع حمایت از برندهای ملی و همراهی با بنگاه‌های اقتصادی در حرکت به سمت برندسازی در ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقایی نظام مالی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

گفتنی است، هیات وزیران طی تصویب‌نامه‌ای با موضوع ساماندهی برند و تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با توسعه، ترویج و حرکت به سمت خلق نشان (برند)های ملی در بازارهای داخلی و به خصوص صادراتی کرده است و در همین راستا وزیر وقت طی حکمی و با استناد مواد 3 و 6 آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات مصوبه مذکور، حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران را به عنوان دبیر کمیسیون‌های ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات منصوب کردند.

در همین راستا سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات سال‌های گذشته نسبت به ابلاغ تشکیل دبیرخانه دائمی برند، تدوین چارت تشکیل کارگروه تخصصی برند، ابلاغ  احکام شورای سیاستگذاری و کمیته‌های مرتبط اقدام کرده و با توجه به آماده‌سازی سند مسیر توسعه 5 ساله برند بنگاه‌های ایرانی با چشم‌انداز ایجاد برندهای قدرتمند ایرانی در بازارهای فراملی برنامه‌های عملیاتی در این زمینه را تدوین کرده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/21175/ارتقای-برند-ایرانی-از-سطح-بنگاه-به-بازارهای-بین‌المللی
بستن   چاپ