تغییر فرهنگ محیط کاری برای رساندن دختران به آرزوهای تحصیلی
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 12:10:29
ایران مراسم نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن فراخوان برای پایان دادن به تصورات غلط در خصوص توانایی‌های دختران گفت: باید بیشتر تلاش کنیم فرهنگ محیط کاری را تغییر دهیم تا دخترانی که آرزو دارند دانشمند، مهندس و ریاضیدان شوند، بتوانند از دستیابی به حرفه‌ها در چنین رشته های تحصیلی بهره ببرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل در ایران، آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز بین المللی زنان و دختران در علم، 11 فوریه 2019 برابر با 22 بهمن، افزود: باید دسترسی به فرصت‌های آموزشی برای زنان و دختران به خصوص در مناطق روستایی را ارتقاء دهیم. چراکه مهارت در علم، فناوری، مهندسی و ریاضی محرک نوآوری و برای رسیدن به آرمان‌های توسعه پایدار ضروری است.
وی با اشاره به اینکه نقش زنان و دختران در همه این حوزه ها حیاتی است. با این حال متاسفانه میزان حضور آنان کافی نیست، ادامه داد: کلیشه‌های جنسیتی، فقدان الگوهای نمونه مشخص و سیاست‌ها و محیط‌های غیرحمایتگر و حتی خصمانه می‌تواند جلوی آنان را در پیگیری این حرفه‌ها بگیرد.
گوترش با تاکید بر اینکه جهان نمی تواند مشارکت نیمی از جمعیت ما را نادیده بگیرد، گفت: به تلاش‌های هم نوا برای غلبه بر این موانع نیاز داریم. باید با تصورات غلط در خصوص توانایی‌های دختران مقابله کنیم.
دبیر کل سازمان ملل همچنین افزود: اجازه دهید اطمینان حاصل کنیم هر دختری، در هر جا، فرصتی برای تحقق آرزوهای خود دارد، قابلیت‌هایش را ارتقاء دهد و به آینده ای پایدار برای همه کمک کند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/2135/تغییر-فرهنگ-محیط-کاری-برای-رساندن-دختران-به-آرزوهای-تحصیلی
بستن   چاپ