30 پروژه زیرساختی در اولویت حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران
شنبه 18 مرداد 1399 - 11:12:28

ایران مراسم نیوز: معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، از همکاری سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی در جهت تخصیص مشوق‌های صادراتی در سال جهش تولید، تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،حمید زادبوم تاکیدات سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نگاه ویژه و کاربردی وی به زیرساخت‌های صادراتی را با اهمیت دانست و اظهار داشت: تخصیص و پرداخت مشوق‌های صادراتی در سالجاری با اولویت زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق مرزی صورت خواهد پذیرفت.

دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده با استانداران و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مرزی، نسبت به احصاء و استخراج اطلاعات و ایجاد، تجهیز و توسعه زیرساخت‌های صادراتی اقدام شده و بر این اساس 30 پروژه زیرساختی از جمله پایانه‌های صادراتی، کانتینرهای یخچالدار، انبار، سردخانه، آزمایشگاه استاندارد، مراکز نمایشگاهی تعیین شده است.

زادبوم گفت: لازم است استانداران در اسرع وقت نسبت به طرح موضوعات در کارگروه توسعه صادرات استان اقدام کرده و در نهایت نسبت به معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

وی بیان داشت: بعد از دریافت طرح توجیهی، نسبت به طرح موضوع در کارگروه مشوق‌ها و پرداخت مشوق‌ها بر اساس ضوابط و شیوه‌نامه‌ها اقدام می‌شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان اعلام کرد مکاتبه و هماهنگی با استان‌های غیرمرزی نیز انجام خواهد شد تا بخشی از زیرساخت‌های صادراتی این استان‌ها نیز مشمول پرداخت مشوق‌های صادراتی قرار گیرد.

 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23337/30-پروژه-زیرساختی-در-اولویت-حمایت‌های-سازمان-توسعه-تجارت-ایران
بستن   چاپ