در بابلسر برگزار شد
سمینار تخصصی نقد و بررسی منطقه آزاد مازندران
پنجشنبه 25 دي 1399 - 12:12:39

ایران مراسم نیوز: سیمینار تخصصی نقد و بررسی طرح ایجاد منطقه آزاد در مازندران با همت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در بابلسر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رحمت عباس تبار مسئول بسیج اساتید دانشگاهیان مازندران پیش ازظهر پنجشنبه در سمینار تخصصی نقد و بررسی طرح ایجاد منطقه آزاد یکی از اشکالات اساسی در ساختار علمی و اجرایی کشور، عدم ارتباطات جامعه دانشگاهی با مراکز اجرایی است و کم اهمیت داده به یافته‌های علمی از دغدغه‌ها است.

وی با بیان اینکه کار اصلی دانشگاهی نخبه و انقلابی پیدا کردن مسائل و آسیب‌هایی است که در استان و کشور وجود دارد، گفت: گره زدن با مسائل اجرایی و نگاه تحلیل مسائلی از جمله دغدغه‌ها و برنامه‌ها است.

وی با اشاره به طرح منطقه آزاد در استان مازندران یادآور شد: در زمینه منطقه آزاد در مازندران نقطه نظرات مثبت و منفی وجود دارد و باید با همفکری جامعه علمی و دانشگاهی، تصمیم گیری عالمانه درباره منطقه آزاد صورت گیرد.

عباس تبار تصریح کرد: مازندران سه پایه اقتصادی دشت، دریا و جنگل دارد و اینکه منطقه آزاد می‌تواند برای اعتلای استان مفید باشد یا خیر باید توسط جامعه علمی و دانشگاهی صورت گیرد.

سادات کرمی مسئول بسیج دانشگاهی مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تصمیمات مهم باید با محوریت دانشگاه اتخاذ شود، گفت: باید مردم از ابعاد طرح منطقه آزاد آگاهی یابند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26724/سمینار-تخصصی-نقد-و-بررسی-منطقه-آزاد-مازندران
بستن   چاپ