19 بهمن ماه سال جاری
نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 برگزار می‌شود
شنبه 27 دي 1399 - 15:18:13

ایران مراسم نیوز: رییس نخستین کنگره ملی دانشگاه وکووید 19 گفت: نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 با ارائه 133 مقاله اول و دوم بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایرنا، منصوره صادقی در این باره افزود: اواخر سال 2019 پاندمی کرونا شیوع پیدا کرد سبک ‌زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد، این بیماری دستورات فاصله گذاری اجتماعی آداب و سبک زندگی را تغییر داد.

وی تاکید کرد: این پاندمی علاوه بر نقاط منفی نقاط مثبتی دارد. این ویروس بر زندگی دانشجویان نیز تاثیر زیادی داشت و آموزش از حضوری به مجازی تبدیل شد. دانشجویانی که به دنبال استقلال هستند سبک زندگی را تغییر دادند. موضوعات اضطراب در این دوران برای دانشجویان بسیار اهمیت داشت و دفتر مشاوره دانشگاهی تلاش کرد تا سیستم ایمنی دانشجویان را ارتقا دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: دفتر مشاوره و سلامت دانشگاه ها برای افزایش تاب آوری و افزایش ایمنی، برنامه ها و پویش های زیادی اجرا کردند.

صادقی عنوان کرد: کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 با در نظر گرفتن ابعاد سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی اول و دوم بهمن ماه برگزار می شود. در این کنگره سبک زندگی دانشجویان و تاثیران روان شناختی روی سبک زندگی و آموزش آنها بررسی می شود.
 
بررسی زندگی تمام اقشار جامعه در زمان پاندمی کرونا

حمید یعقوبی، رییس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف هم در این باره گفت: در اولین کنگره ملی 214 مقاله دریافت شد که بین 2 تا 5 نفر نویسنده داشتند. بین 800 تا هزار محقق مقالات خود را ارسال کردند و موضوعات مقالات علاوه بر زندگی دانشجویان، زندگی دانش آموزان، کادر درمان و سایر اقشار دانشجویان بود.

وی ادامه داد: حدود 25 موضوع در حوزه روانشناسی و درمانی مشخص و 133 مقاله پذیرفته شد.

یعقوبی تصریح کرد: آثار در هشت محور شامل سبک زندگی، پیامد روانشناختی، پیامد آموزشی و اجتماعی، دانشگاه پس از کرونا، بهداشت ایمنی و محیط زیست و کووید 19 ارائه شد. رویکرد کنگره چالش ها و فرصت های کووید 19 بر دانشگاه است و 58 سخنران کلیدی در کنفرانس حضور دارند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26766/نخستین-کنگره-ملی-دانشگاه-و-کووید-19-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ