با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود
وبینار فرصت‌های اقتصادی و چالش‌های حقوقی در مسیر جاده ابریشم
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 08:48:43

ایران مراسم نیوز: وبینار فرصت‌های اقتصادی و چالش‌های حقوقی در مسیر جاده ابریشم با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری وبینار فرصت‌های اقتصادی و چالش‌های حقوقی در مسیر جاده ابریشم در قالب نشست تخصصی حقوقی اقتصادی با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مدیران و اساتید برجسته از ژاپن، اروپا و سفرای کشورهای آذربایجان، ازبکستان در اتحادیه اروپا خبر داد.

سیدرضا سیدآقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در این وبینار حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار جاده ابریشم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و معرفی توانمندی‌ها و نقش ایران در جاده ابریشم و جاده ابریشم جدید سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: این وبینار با میزبانی موسسه مطالعات جهانی دانشگاه دوشیشای ژاپن در حوزه جاده ابریشم با موضوع فرصت‌های تجاری و چالش‌های در امتداد جاده ابریشم در مسیر آسیای مرکزی، ایران، قفقاز به اروپا برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه با اشاره به حضور و سخنرانی مقامات عالی و سفرای آذربایجان، ازبکستان و ژاپن و همچنین مقامات ایرانی در این وبینار، گفت: در این نشست فرصت‌های جاده ابریشم برای کشورهای در امتداد این جاده و چالش‌های آنها در به تحقق و به فعلیت رساندن این فرصت‌ها، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سیدآقازاده ادامه داد: یکی از مباحثی که در این نشست مجازی مطرح می‌شود، فرصت‌های تجاری،کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌هایی است که ایران برای کشورهای حوزه جاده ابریشم فراهم می‌کند.

وی افزود: ایران به لحاظ جغرافیایی و از دیرباز، پل ارتباطی میان شرق، غرب، شمال و جنوب بوده و قابلیت‌های بسیار بالایی در ترانزیت کالا و ایجاد ارتباط بین ملل شرق و غرب حوزه جاده ابریشم دارد.

سیدآقازاده ادامه داد: کشوررمان می‌تواند ارتباطات جاده ابریشم را به شکل اقتصادی و با امنیت بالا  برقرار کند و این موضوعی است که باید مورد توجه کشورهایی که در جاده ابریشم قرار دارند و کالاهایشان از مسیر این جاده به سمت شرق و غرب حرکت داده می‌شود، قرار گیرد.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه با اشاره به توسعۀ بیش از پیش جاده ابریشم، گفت: اگر جاده ابریشم زمانی فقط یک جاده بود که کشورهای شرق و غرب را به هم متصل می‌کرد و ایران نقطه عمده این جاده بود؛ امروز این ارتباطات جنبه‌های بسیار متنوعی پیدا کرده است و ارتباطات مردم به مردم، توریسم، ارتباطاتی که در حوزه انرژی وجود دارد،

وی افزود: ارتباطات ریلی، ارتباطات هوایی، ارتباطات جاده‌ای و حتی خطوط مخابرات و همه آن چیزی که ملت‌ها را به هم وصل می‌کند و امکان ارتباطات فرهنگی و تبادلات کالایی را ایجاد می‌کند، در جاده ابریشم جدید تعریف می‌شود.

سیدآقازاده در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع حقوقی و اقتصادی و حضور سخنرانان و مدیران برجسته از کشورهای مختلف در وبینار 28 ژانویه (9 بهمن) و با در نظر داشتن تحولات بین‌المللی جدید، حضور مدیران تجاری و اندیشمند ایرانی فعال در حوزه‌های حقوقی اقتصادی بین‌المللی در این نشست توصیه می‌شود و از علاقه‌مندان به بهره‌برداری از این مطالب دعوت می‌شود در وب‌سایت این وبینار ثبت کنند.

گفتنی است، این وبینار روز پنج‌شنبه هفته جاری (9 بهمن‌ماه99) از ساعت12:30 تا 14:30 برگزار می‌شود.

 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26990/وبینار-فرصت‌های-اقتصادی-و-چالش‌های-حقوقی-در-مسیر-جاده-ابریشم
بستن   چاپ