سومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی برگزار شد
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 17:01:35

ایران مراسم نیوز: سومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی به ریاست علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با حضور بیش از 10 هزار نفر از متخصصان بیش از 28 کشور جهان از قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا، مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این کنگره مباحثی همچون میکروبیولوژی مایکوباکتر، کووید-19، HIV، بیولوژی مولکولی، مایکوباکترها، ویژگی‌های مایکوباکتر، مایکوباکتر و سارکویید، کووید-19 و مایکوباکتریوم، راه‌های تشخیص مایکروباکتریوم توبرکلوزیس، درمان مایکوباکتریوم‌های مقاوم، ایپدمیولوژی مولکولی تی‌بی، سیستم مدیریت کیفیت، مایکوباکترویوم بِویس، مایکوباکتریوم لِپره و ... در زمینه مایکوباکتریوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
رییس سومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی در ابتدای این نشست با بیان اینکه واکسن یکی از مؤثرترین راه‌های پیشگیری در مقابل بیماری‌ها است گفت: واکسن BCJ از سال 1921 در جهان و در ایران از 1947 استفاده می‌شود و در میان سال‌های 1980 تا 2017 پوشش‌دهی واکسیناسیون از هفت به 99 درصد رسیده است.

دکتر ولایتی افزود: چندین سال بعد از کشف واکسن BCJ، دانشمندان موفق شدند که علاوه بر تأثیر اختصاصی آن در ایمنی در برابر سل، به تأثیرات غیراختصاصی هم‌چون کاهش مرگ و میر نوزادان به دلیل پونومونی و سپسیس، کاهش عفونت دستگاه تنفسی و برخی موارد دیگر هم‌چون کمک به درمان سرطان مثانه و کاهش شدت بیماری آلزایمر نیز بپردازند.
 
رییس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: با وجود مطالعات و تحقیقات گسترده انجام شده مبنی بر تأثیر واکسن BCJ بر روی کووید-19 و موفقیت‌های به دست آمده، هنوز خیلی زود است که ما به طور قطعی مؤثر بودن این واکسن علیه کووید-19 را بیان کنیم و نیاز به تحقیقات کامل‌تر برای بیان دقیق این موضوع است.
 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27016/سومین-کنگره-بین‌المللی-مایکوباکتریولوژی-برگزار-شد
بستن   چاپ