با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد:
وبینار معرفی ظرفیت‌های تجاری ویتنام
سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:32:42

ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری وبینار معرفی ظرفیت‌های تجاری ویتنام و نحوه تجارت با آن کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده با بیان این خبر اظهار داشت: در این همایش مجازی موضوعاتی چون اطلاعات اقتصادی و تجاری کشور ویتنام، وضعیت تجارت ویتنام با جهان، وضعیت روابط تجاری ایران و ویتنام، چالش‌های ورود به بازار این کشور، نحوه ورود استار‌تاپ‌ها به بازار ویتنام و صنایع هدف برای جذب خدمات فنی و مهندسی از استان مرکزی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در پنج سال اخیر به طور متوسط تجارت ایران و ویتنام سالیانه بیش از 300 میلیون دلار برآورد شده و همواره تراز تجاری با این کشور مثبت بوده است.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه با اشاره به آمار تجارت خارجی ویتنام ادامه داد: ویتنام بیش از 500 میلیارد دلار تجارت خارجی دارد که تقریبا به طور متوازن بین صادرات و واردات توزیع شده است.

سیدآقازاده گفت: به علت شیوع کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا تجارت ایران و ویتنام در مدت اخیر با کاهش مواجه شده و در نتیجه در 9 ماهه اول 1399 مجموع صادرات به ویتنام برابر 36 میلیون دلار و واردات نیز در مدت مذکور 24 میلیون دلار بوده است.

وی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول کمیسیون مشترک دو کشور است و همچنین کمیته مشترک بازرگانی ذیل کمیسیون مشترک دو کشور به تنظیم مناسبات اقتصادی فی‌مابین کمک می‌کنند.

گفتنی است، وبینار معرفی «پتانسیل‌های تجاری ویتنام و نحوه تجارت با آن کشور» در روز یکشنبه و همزمان با طلوع فجر انقلاب اسلامی، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و به میزبانی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام و همچنین مشارکت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، برای شرکت‌های تجاری و صنعتی استان مرکزی برگزار شد.

خاطر نشان می‌سازد: مصطفی موسوی، رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام، محسن رضایی‌پور، رایزن سابق ایران در ویتنام و دبیر "آ. سه. آن" سازمان توسعه تجارت ایران و رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی ایران و ویتنام در این همایش مجازی به ایراد سخنرانی پرداختند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27167/وبینار-معرفی-ظرفیت‌های-تجاری-ویتنام
بستن   چاپ