به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود
کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا
سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:42:41

ایران مراسم نیوز: مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها به میزبانی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از خبرآنلاین، سیدمحمدهاشم داخته ضمن تبریک روز جهانی تالاب‌ها به دوستداران و حافظان محیط‌زیست و طبیعت عنوان داشت: این کارگاه در هم‌زمانی با روز جهانی تالاب‌ها، فردا در اسکله گردشگری شهر طبل پذیرای علاقه‌مندان به محیط‌زیست است.

داخته افزود: منطقه حفاظت‌شده حرا و تالاب بین‌المللی خور خوران (ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا) متشکل از درختان مانگرو و یکی از جنگل‌های پنج‌گانه استان هرمزگان است که در شمال غرب جزیره قشم قرارگرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

به گفته داخته، این منطقه در حوالی جزیره قشم، بندر پل، جزیره قشم و بندر خمیر، محیطی امن برای زندگی آبزیان و پرندگان ساکن و مهاجر است که در سال 1351 به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده حرا و در سال 1354 به‌عنوان پارک ملی معرفی‌شده است.

وی ادامه داد: این منطقه در سال 1354 به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران و در سال 1355 با عنوان تالاب مهم، با ارزش بین‌المللی به ثبت کنوانسیون تالاب‌ها رسیده است.

گفتنی است، کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در تالاب بین‌المللی خورخوران، سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه از ساعت 15:30 تا 17:30 در اسکله گردشگری شهر طبل پذیرای حضور طبیعت دوستان است.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند با مدیریت محیط‌ زیست به شماره 07635243093 جهت اعلام حضور تماس گرفته و ثبت‌نام نمایند. به شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی حضور اعطا می‌شود.

روز جهانی تالاب‌ها در 2 فوریه 1971 در شهر رامسر ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید. روز جهانی تالاب‌ها برای نخستین بار در سال 1997 جشن گرفته شد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27169/کارگاه-آموزشی-ضوابط-و-اصول-تفرج-در-ذخیره-گاه-زیست-کره-حرا
بستن   چاپ