برگزاری هشتمین جلسه دوره آموزش آنلاین امور گمرکی و ترخیص کالا در اتاق تعاون ایران
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 11:04:40

ایران مراسم نیوز: هشتمین جلسه دوره آموزش آنلاین امور گمرکی و ترخیص کالا در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق تعاون ایران، هشتمین جلسه دوره آموزش آنلاین امور گمرکی و ترخیص کالا با موضوع صادرات قطعی و موقت، موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای، انواع جریمه ها در گمرک، میزان تعرفه های قاچاق و استرداد و حقوق ورودی در گمرک جمهوری اسلامی ایران در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

این دوره آموزشی شامل 11 سرفصل بوده که شامل: واژه ها، اطلاعات و اسناد گمرکی، تعرفه های گمرکی و انواع آن، ارزش در گمرک و قواعد مبدا، صاحب کالا در گمرک، اقامتگاه قانونی صاحب کالا، ترخیص نسیه، بدهی به گمرک، کالای متروکه رویه های گمرکی، تخلفات قاچاق، جرایم تخلفات در قانون امور گمرکی و جرائم قاچاق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارگزار گمرکی، بازبینی، حسابرسی  و اقدامات بعد از ترخیص، مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی، محاسبات گمرکی و ارزیابی مراحل ترخیص کالا، عدول از عنوان اظهارنامه، نحوه ترخیص کالا در هنگام اختلاف با گمرک، محاسبه وزن کالا در گمرک، استعلام تعرفه، اختیارات استثنایی رئیس کل گمرک، می شود. گفتنی است دکتر خدایی  نماینده وزیر صمت در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی گمرک، این دوره را تدریس می کند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27341/برگزاری-هشتمین-جلسه-دوره-آموزش-آنلاین-امور-گمرکی-و-ترخیص-کالا-در-اتاق-تعاون-ایران
بستن   چاپ