همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران اسفندماه برگزار می‌شود
جمعه 24 بهمن 1399 - 10:23:48

ایران مراسم نیوز: همایش اقتصادی اروپا و ایران که آذرماه گذشته بنا به دلایل سیاسی لغو شد، با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اسفند ماه آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایرنا، دبیر خانه همایش با اعلام این خبر  گفت جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، سخنرانان اصلی این نشست خواهند بود.

در این همایش که با کمک موسسه «آمبروزیتی» ایتالیا برای روزهای 11، 12 و 13  اسفند 1399 برنامه ریزی شده، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و قرار است نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار کنند.

نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین  نشست‌های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) از جمله رویدادهای اصلی این اجلاس عنوان شده است.

میرهادی سیدی، مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت این همایش را برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی منحصر به فرد خوانده و گفته است: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه سال جاری (فروردین تا مهرماه) بالغ بر 15 میلیون و 910 هزار و 816 تن به ارزش هشت میلیارد و 807 میلیون و 879 هزار و 841 دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری بالغ بر پنج میلیون و 605 هزار و 891 تن بوده که ارزش آن برابر با 2 میلیارد و 66 میلیون و 840 هزار و 538 دلار بوده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27396/همایش-بزرگ-اقتصادی-اروپا-و-ایران-اسفندماه-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ