ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار شد
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 13:01:21

ایران مراسم نیوز: ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر پس از 13 سال وقفه با حضور محمد شریعتمداری و هیات همراه در دوحه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق تعاون ایران، هیاتی متشکل از 70 نفر از کارشناسان، تجار و بازرگانان در بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان بخش های مختلف همچنین نماینده اتاق تعاون ایران در ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر حضور یافتند.

به گفته محمدرضا فیاض، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این نشست موضوع های زیادی که در سال های گذشته معطل مانده است طرح و بررسی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط اقتصادی میان ایران و قطر در مسیر درستی قرار گرفته است و باید برای ادامه این روند صحیح تلاش ها شود. محمد شریعتمداری ابراز امیدواری کرد، کمیسیون مشترک اقتصادی توافق های دو کشور را اجرایی کند.

نکته حائز اهمیت ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر حضور پررنگ بخش تعاون بود که در این نشست صاحب کرسی بود.

به گفته علی مطیع جهانی نماینده اتاق تعاون ایران در این نشست، مباحث مختلفی نظیر تجارت، گمرک، صادرات، امور بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گفته مطیع جهانی در حاشیه این نشست مذاکراتی نیز با برگزارکنندگان نمایشگاه های تخصصی در کشور قطر صورت گرفته است.

وی ابراز داشت:  با تلاش های صورت گرفته این امکان فراهم شد که بخش تعاون بتواند در کنار بخش خصوصی برای حضور در بازار قطر و سرمایه گذاری های مشترک و مبادلات کالاهایی که می تواند از تولیدات بخش تعاون باشد، فعالیت کند. این فرصت مناسب و مغتنمی برای اتاق های تعاون سراسر کشوری است که با کمک اتاق تعاون ایران، با حمایت وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در ایجاد بازار مشترک و دائمی در بازارهای هدف سهمی داشته باشد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال تحریم های ظالمانه علیه قطر، ضمن اعطای اجازه پرواز به هواپیماهای مسافربری این کشور از آسمان ایران، کمک های مهمی برای رفع نیازهای اولیه و اساسی این کشور به ویژه در زمینه مواد غذایی ارایه کرد.

در حالی که حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در گذشته سالیانه به صورت سنتی رقمی کمتر از 90 میلیون دلار بود، این میزان در پایان سال 96 از مرز 250 میلیون دلار گذشت.

در تازه ترین رویداد از هفدهم تا بیستم اردیبهشت ماه جاری حدود 40 شرکت ایرانی در پانزدهمین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته موسوم به «پروژه قطر» شرکت کردند.

این نمایشگاه مهمترین رویداد اقتصادی قطر در زمینه ساخت و ساز محسوب می شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/27620/ششمین-کمیسیون-مشترک-اقتصادی-ایران-و-قطر-برگزار-شد
بستن   چاپ