نمایشگاه های صادرات محور
جمعه 26 بهمن 1397 - 10:39:02
ایران مراسم نیوز /علی حبیبی: صادرات محصولات یکی از مهمترین راههای توسعه و رشد یک جامعه است و هر کشوری که بتواند در این زمینه فعالترعمل کند به همان نسبت در فروش محصول موفق تر خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، جدا از اینکه صادرات پایدار یک محصول به کیفیت، داشتن مزیت نسبی، قیمت، بسته بندی، تکنولوژی و به روز بودن وابسته است در توسعه صادرات غیرنفتی باید مکانهای ویژه ای برای نمایش وعرضه آن ایجاد کرد. به عبارتی هرکالایی برای فروش نیازمند عرصه و میدانی برای معرفی است وهیچ کالایی بدون بهره مندی از امکان نمایش قادر به دسترسی به بازارهای مناسب نخواهد بود. اگر چنین مکانی برای معرفی کالا نداشته باشیم بطور قطع هیچ کس از وجود چنین کالایی آگاه نخواهد شد.
پرسش این است که چه مکانی برای نمایش و ارائه کالاهای تولیدی برای صادرات مناسب است؟ یقیننا یکی از جاهایی که می تواند کالاهای تولیدی را به نحو مطلوب و شایسته به بازدیدکنندگان معرفی و شناسایی کند نمایشگاه های بین المللی است. در این مکان ها معمولا شرکت های خارجی و نمایندگان این کشورها حضور دارند و وقتی این کالاها در این مکانها به نمایش گذاشته شود مشتری های خود را پیدا خواهد کرد همچنانکه سایر کشورها نیز برای معرفی محصولات خود از این نمایشگاه ها استفاده می کنند.
برای توسعه صادرات ما نیاز به نمایشگاه های قوی وفعال داریم نمایشگاههایی که با شرکت کشورهای بیشتری ازهمه قاره ها تشکیل شود تا بازارهای متنوعی برای کالاهای داخلی پیدا شود. در نمایشگاه ها باید کیفی ترین و به روزترین محصولات خود را به نمایش بگذاریم تا مشتریهای پایدار برای تولیدات خود پیدا کنیم. نمایشگاه های بین المللی باید به سمت صادرات محور حرکت کنند و فعالیت اصلی خود را به این سمت متمرکز کنند. منفعت و سود ایجاد بازارهای پایدار برای محصولات داخلی به همه ازجمله تولیدکننده و صادرکننده خواهد رسید بنابراین مهمترین موضوع در توسعه صادرات، بهره مندی از نمایشگاه های توانمند و کارآمد است./5

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3182/نمایشگاه-های-صادرات-محور
بستن   چاپ