رقابت سالم برگ برنده نمایشگاه ها
جمعه 26 بهمن 1397 - 16:51:57
ایران مراسم نیوز / علی حبیبی: رقابت سالم از جمله ضرورت های پیشرفت و توسعه فردی، جمعی، کشوری و بین المللی است و خیلی از نمایشگاه ها و رویدادهای مشابه با بهره گیری از این رویه، به موفقیت های چشمگیری در تجارت و عقد قرارداد متنوع و مهم دست یافته اند.
کدام رقابت سالم است؟ بی تردید رقابتی سالم خواهد بود که غرفه دار بدون تخریب دیگران و با مدیریت قوی به ارائه کالاهای با کیفیت خود بپردازد و نسبت به غرفه آرایی جذاب هم غافل نشود. نکته دیگر اینکه همه رقابت ها نمی تواند رشد و پیشرفت به همراه داشته باشد و این رقابت سالم است که می تواند به تحقق اهداف نمایشگاه جامه عمل بپوشاند.
رقابت ناسالم، نتیجه معکوس به همراه دارد و نه تنها در این رویدادها پیشرفت و رشدی در کار نخواهد بود بلکه برای رشد و توسعه مانع ایجاد می کند و فکر و توان فرد، جمع، کشور و کشورها را به هم مشغول می کند. نمایشگاه یکی از مکانهایی است که شرکت ها و کشورها محصولات مختلف خود را به نمایش می گذارند تا بتوانند به بهترین نحو محصول خود را معرفی و سپس به بازارهای فروش عرضه کنند.
همانطور که گفته شد یکی از وظایف نمایشگاه ها ایجاد رقابت سالم بین شرکت کنندگان دراین رویداد است، اگر رقابت سالم در فضایی مانند نمایشگاه بوجود آید همه ذینفعان این رویداد می توانند به اهداف خود برسند اما وقتی چنین فضایی حاکم نشود به طور طبیعی هیچ کس از آن سود نخواهد برد.
در ایجاد رقابت سالم، عوامل مختلفی را باید رعایت کرد که یکی از آنها ظاهر غرفه است. بازدیدکننده با ورود به محل نمایشگاه اولین چیزی که مشاهده می کند غرفه  شرکت یا تولید کننده است و شکل ظاهری آن می تواند بازدیدکنندگان زیادی به خود جذب کند. از این رو هر کشور، شرکت و تولیدکننده ای که بتواند از طراحان ماهر، کارآزموده و مبتکر برای ساخت غرفه و دکوراسیون آن بهره بگیرد در جذب بازدیدکننده و مشتری موفق خواهد بود. البته در کنار جذابیت غرفه؛ کیفیت، بسته بندی و قیمت مناسب ازجمله عوامل دیگر جذب مشتری و در نهایت عقد قرارداد است.
مساله دیگر در جذب مشتری و بازدیدکنندگان، بهره گیری از افراد توانمند، حرفه ای، خوش برخورد، آگاه و کارآمد در مدیریت غرفه است. بازدیدکنندگان با این افراد زودتر ارتباط برقرار می کنند و سریعتر نیز به اهداف خود می رسند. نمایشگاه های بین المللی، اختصاصی و تخصصی سه رویدادی است که باید همه این موارد را رعایت کنند تا به موفقیت برسند. هیچ نمایشگاهی بدون توجه به استانداردهای برپایی این رویدادها نمی تواند به اهداف خود برسد. رعایت استانداردها و ایجاد رقابت سالم شرط موفقیت در بازاریابی و فروش کالا است. برای رقابت سالم در نمایشگاه ها باید به فاکتورهایی مانند ایجاد رقابت سالم در طراحی غرفه و غرفه سازی، رقابت درنمونه های عرضه شده همگن، رقابت در نحوه پذیرایی از بازدیدکنندگان، رقابت در کیفیت تبلیغات و مواد تبلیغی، رقابت در محل غرفه و متراژ آن و رقابت در قیمت، تخفیفات اعطایی و شرایط فروش توجه کرد. رقابت مهمترین ابزار بازاریابی در دنیا است و بدون در نظرگرفتن آن موفقیت فعالیت های تجاری، صنعتی و حضور در نمایشگاه ها دور از دسترس خواهد بود./5

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3186/رقابت-سالم-برگ-برنده-نمایشگاه-ها
بستن   چاپ