کنفرانسی متنوع از مهندسی زلزله تا محیط زیست
پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 12:41:54
ایران مراسم نیوز: پنجمین کنفرانس ملی دستاوردهای اخیر در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی امروز 25 بهمن ماه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گشایش یافت رویدادی که به مباحث مختلفی ازجمله مهندسی سازه، مهندسی زلزله، حمل ونقل، سازه های دریایی، محیط زیست و مدیریت منابع آب می پردازد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این کنفرانس متخصصان، کارشناسان، دانشجویان و پژوهشگران مراکز علمی، تحقیقات و صنعتی حضور دارند و آخرین دستاورد‌های علمی، پژوهشی واجرایی و نوآوری خود را ارائه می دهند.
محورهای این کنفرانس شامل مهندسی عمران، مهندسی سازه، مهندسی زلزله، مدیریت ساخت، خاک و پی، حمل و نقل، راه و ترابری،سازه های دریایی، آب و سازه هیدرولیکی، محیط زیست، مدیریت منابع آب و خطوط راه آهن است.
مهندسی معماری، معماری منظر، مطالعات معماری ایران، مهندسی معماری اسلامی، معماری داخلی، بازسازی پس از سانحه، مدیریت پروژه و ساخت، تکنولوژی معماری، انرژی معماری، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مرمت و احیای بناهای تاریخی از جمله محورهای دیگر این کنفرانس اعلام شده است.
مهندسی شهرسازی، برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی منطقه ای، طراحی شهری، مدیریت شهری، شهرسازی عمومی، شهرسازی اسلامی و نظریات شهرسازی نیز از محورهای دیگر این کنفرانس است.
کنفرانس پارک و فناوری دانشگاه تهران یک روزه است و بطور طبیعی نمی توان در یک روز به همه این محورها به صورت کامل و تاثیرگذار پرداخت. این رویداد موضوعات مهم و مبتلای جامعه از جمله مهندسی سازه، مهندسی زلزله، حمل و نقل، راه و ترابری، محیط زیست و مدیریت منابع آب را انتخاب کرده است که هرکدام از اینها به همایش ها وکنفرانس های جداگانه نیازمند است.
برای مثال محیط زیست، مساله آب و سازه های کشور را چگونه می توان درکنفرانسی که قرار است حدود 10 موضوع مهم دیگر را هم بررسی کند، حتی بصورت خیلی کوتاه بپردازد. امروز موضوع محیط زیست به یکی ازمهمترین مسایل مهم بشر تبدیل شده است و تخریب آن بشدت در حال وقوع است. به طور قطع مساله به این مهمی را نمی توان بصورت گذرا پرداخت و از آن به سادگی عبور کرد. شاید همین غفلت های گذشته بوده که محیط زیست ما را به این روز انداخته است بنابر این رویدادهایی مثل کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فرصتی است که به این مساله به صورت مداوم و مستمر بپردازیم تا نتایج کاربردی و موثر از آن حاصل شود.
آب، مساله مهم دیگر جامعه ما است که مثل محیط زیست در شرایط نامناسبی قرار دارد. خشکسالی، در خیلی از مناطق، دسترسی به این مایع حیات بخش را دشوار کرده است. مدیریت مصرف آب هنوز بدرستی رعایت نمی شود. آب های زیرزمینی بی قاعده برداشت می شود و این مساله از مدت ها پیش وجود داشته و به همین دلیل سفره های آب زیرزمینی در خیلی از مناطق کشور ازجمله استان مازندران کاملا ماهیت خود را از دست داده اند. کنفرانس ها و همایش ها باید بیش از پیش به این مسایل بپردازند تا جامعه نسبت به وضعیت نامناسب محیط زیست خود آگاه شوند تا راهی برای درست مصرف کردن پیداکنند.
موسسه آموزش عالی نیکان و تحت حمایت سیویلیکا پنجمین کنفرانس ملی دستاوردهای اخیر در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی را برگزار می کند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3197/کنفرانسی-متنوع-از-مهندسی-زلزله-تا-محیط-زیست
بستن   چاپ