کاریابی موفق فارغ‌التحصیلان با تسلط بر مهارت‌های ارتباطی و ذهنی
شنبه 27 بهمن 1397 - 12:25:47

ایران مراسم نیوز: دومین همایش "برندسازی مهندسی" با حضور مهندسان، محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه در محل دانشکده معماری دانشگاه آزاد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، امیرطه نوروزی، کارآفرین مهندسی و مدیر موفق با اشاره به اینکه خیلی‌ها بر این باور هستند که مهندسی رو به افول بوده و در درآمدهای حاصل به مشکل برخورده است، گفت: علت این امر، آن است که این افراد می‌خواهند صرفاً با دو دو تا چهارتا، منطق‌های مهندسی را بالا بیاورند. درحالی که معتقدم می‌توان در چنین همایش‌هایی، در کنار علم مهندسی و اعداد و ارقام، به مخاطبان تاکید کرد که باید یکسری علوم نوین را نیز بدانند که مکمل مدرک تحصیلی‌شان است.
وی افزود: فاکتورهایی وجود دارد که اگر افراد آن‌ها را درک کنند، می‌توانند هر کسب و کاری را به نهایت موفقیت برسانند و کسب و کارهای مهندسی تشنه این مساله است. در مهندسی، همواره این منطق بوده که حرف اول را زده و هیچگاه کسی حرفِ دلی به زبان نیاورده و نگفته که قوانین غیرِ منطقی نیز در دنیا وجود دارند که اگر آن‌ها را رعایت و اجرا کنیم، قوی‌تر می‌شویم.
نوروزی به حجم زیاد آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها و ادارات اشاره کرد و درباره علت طولانی شدن روندِ جذب نیروی انسانی گفت: شاهدیم که آگهی‌های بسیاری منتشر می‌شود، اما شرکت‌ها تا مدت‌ها نمی‌توانند نیروی مورد نیاز خود را جذب کنند؛ چرا که نیروی انسانیِ جویای کار، از توانایی و مهارت لازم برخوردار نیست. همچنین امکان دسترسی آسان به اطلاعات در دنیای امروز وجود دارد و با دو کلیک، ضمن دستیابی به منابع و مراجع موثق، اطلاعات مورد نیاز استخراج می‌شود. بنابراین افراد جویای کار با پرهیز از تنبلی، فقط به آموزش در دانشگاه اکتفا نکنند.
در این همایش تکنیک‌هایی نظیر مهارت‌های ارتباطی، ذهنی، رزومه‌نویسی، مصاحبه استخدامی، قراردادنویسی، زبان بدن و قوانین و قواعد موفقیت و کارآفرینی آموزش داده شد، چرا که امروز، این مهارت‌ها، نیازهای حیاتی برای افراد جویای کار و یا کارآفرینی محسوب می‌شوند./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3214/کاریابی-موفق-فارغ‌التحصیلان-با-تسلط-بر-مهارت‌های-ارتباطی-و-ذهنی
بستن   چاپ