با حضور 20 کشور
گفتگو به استقبال جشنواره مد و لباس چابهار ‌رفت
شنبه 27 بهمن 1397 - 13:28:27

ایران مراسم نیوز: بخش اصلی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر چابهار، 26 بهمن تا 2 اسفندماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو تهران برگزار می‌شود و بخش بین‌الملل آن نیز از با افتتاح رفعت منصور سفیر پاکستان در ایران تا 28 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار میزبان صنعتگران و تماشاگران است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در بخش بین‌الملل این جشنواره، کشورهایی از آسیا تا اروپا شرکت کردند؛ بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، 20 کشور شامل تونس، سنگاپور، کانادا، چین، قزاقزستان، قرقیزستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، فرانسه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، ترکیه، اسپانیا، اندونزی در بخش بین الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر حضور دارند.
عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این باره گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره در چابهار، برندسازی و تجاری‌سازی نقوش منحصر به فرد بلوچ در سوزن‌دوزی است؛ می‌خواهیم فرهنگ اصیل بلوچ تلفیقی با مد روز شود و با برند متناسبی در بازار جهانی ارائه شود. همچنین برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر به ما این امکان را می‌دهد که پیوندهای نقوش محلی بلوچستان که بابرخی همسایگان یکسان است، مستحکم‌تر شود و با ارائه، ثبت و ظبط مناسب آن، کشور و کسی نتواند این نقوش منحصر به فرد را کپی‌برداری کند، کما اینکه به‌دلیل برخی اهمال‌ها تاکنون کپی‌برداری اتفاق افتاده است.
حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، با اشاره به حضور 100 هنرمند سوزن‌دوز بلوچ از 19 شهرستان سیستان و بلوچستان در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: پس از گزینش‌های بعمل آمده وارسال آثار خود به دبیرخانه در جشنواره شرکت کردند و علاوه‌بر ارائه طرح‌ها و نقوش خود در نمایشگاه، در کارگاه‌ها نیز شرکت کردند. اساتید به‌نام مد و لباس از ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در کارگاه‌ها به تدریس می‌پردازند؛ از اروپا اساتیدی از دانشگاه برار ایتالیا، مد آرت فرانسه و میلان فشن اینسنتتو حضور دارند./1


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3216/گفتگو-به-استقبال-جشنواره-مد-و-لباس-چابهار-‌رفت
بستن   چاپ