کارشناس حوزه اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران
نمایشگاه‌های خارجی، بهترین راه برای معرفی کالای صادراتی
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 18:01:42

ایران مراسم نیوز: ظرفیت های تجارت با کشور ازبکستان با حضور جمعی از تجار و بازرگانان استان، معاون سازمان صمت استان، نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین، کارشناس حوزه اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران، یکشنبه 28 بهمن ماه 97 در نشستی در اداره صنعت قزوین مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمدی کارشناس حوزه اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست گفت: برای معرفی توانمندی های تجاری و بازرگانی باید از همه روشها استفاده کرد که در این میان حضور در نمایشگاهها از شیوه های تاثیرگذار است.
وی افزود: حضور در نمایشگاه‎ها برای بازاریابی بسیار مهم است و انتظار داریم کسانی که درصدد توسعه صادرات خود هستند در این زمینه بیشتر فعال باشند و از این ظرفیت استفاده کنند. امروز شرایط کشور به گونه ای است که باید دنبال ارزآوری باشیم و بدانیم هر بازرگانی که بتواند بخشی از ارزآوری کشور را بر عهده بگیرد می توانیم به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم.
کارشناس حوزه اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: داشتن بانک اطلاعاتی از کشورهای هدف و برنامه ریزی برای معرفی کالاهای صادراتی می تواند به موفقیت ما در نمایشگاه کمک کند و انتظار داریم تجاری که علاقمند به شرکت در نمایشگاههای خارج از کشور هستند ضمن ارتباط با سفارت خانه ها از نیاز بازار و سلایق مردم در کشورهای هدف نیز مطلع شوند.
در ادامه این نشست اوادیس یان رایزن سابق ایران در ارمنستان و مسئول میز کشور ازبکستان در ایران گفت: برای حضور درنمایشگاه های تخصصی و عمومی لازم است نگاه کارشناسی داشته باشیم و با تحقیق و برنامه جلو برویم و برای فروش کالا حتما باید حضور موثر در بازارهای هدف داشته باشیم و در این میان کشور ازبکستان ظرفیت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: شرکت های مهمی در ازبکستان حضور دارند که می توانند مشتری کالاهای ایرانی باشند اما باید در نمایشگاههای تخصصی آنها حضور فعالی داشت و خود را معرفی کرد. در شرایطی که انتقال ارز دشوار شده باید تجار ایرانی به فکر تهاتر هم باشند ونیاز خود وهمکارانشان را به صورت تبادل کالا مورد توجه قرار دهند.
در این نشست گزارشی از ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و بازرگانی کشور ازبکستان ارائه شد.
دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ازبکستان از هفتم تا 9 فروردین ماه سال آینده در این کشور برگزار می‌شود./1.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3265/نمایشگاه‌های-خارجی،-بهترین-راه-برای-معرفی-کالای-صادراتی
بستن   چاپ