آخرین مطالب

ایران هلث فرصتی برای اسیب شناسی رویدادها! مصاحبه، گزارش و یادداشت

ایران هلث فرصتی برای اسیب شناسی رویدادها!

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: امروزه شاهد شکل گیری نمایشگاه ها و رویدادهای زیادی در کشور هستیم و فرصتی پیش امد تا با یکی از مهم ترین های این بخش به طرح سوالات کلیدی خود بپردازیم
پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در یک روز تابستانی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با نگاهی به بیلبردها و نقشه ها به ورودی نمایشگاهی رسیدیم که عبارت اشنای ایران هلث را میشد روی سردرش دید.از همین رو با سامان شجاعی نیا و فرشاد ماقنتی دوتن از مدیران برگزاری این رویداد به گفت و گو نشستیم،در ادامه با این گفت و گوی سه نفره همراه باشید.
جناب ماقنتی بفرمایید که ایران هلث در کوشش برای چه چیز شکل گرفت؟در واقع ایران هلث با هدف گسترش مراودات تجاری در داخل و خارج کشور و به خصوص توانمند سازی شرکت کنندگان در امر صادرات شکل گرفت و خب تا به امروز با همین محوریت شاهد ارتقای سطح برگزاری ان بوده و هستیم.
این ارتقای سطح و تغییرات مثبت که در دوره ی بیست و دوم اتفاق افتاده شامل چه مسائلی ست و استراتژی های شکل گرفته چه چیزهایی هستند؟ 
ما در دوره ی بیست دوم شاهد افزایش فضای نمایشگاهی به 36000 متر مربع هستیم که خود این مسئله نشانگر افزایش بهره وری و حضور شرکت کنندگان در این رویداد است و از طرفی ما در دوره ی بیست و دوم شاهد اقدامات تخصصی تری در زمینه ی رویکرد صادراتی کردن کالا و خدمات در حوزه ی سلامت هستیم که از جمله ی این اقدامات رایزنی و دعوت از کشورهای مختلفی همچون ایتالیا، چین و هند هستیم که هرکدام به نوبه خود دارای پتانسیل های خوبی برای مراودات تجاری با ایران هستند که نزدیکی فرهنگی و سیاسی از مهم ترین این پتانسیل هاست و از طرفی این کشورها بازار های خوبی هم برای ورود ایران در حوزه ی سلامت محسوب می‌شوند. از سوی دیگر ما در ایران هلث به دنبال افزایش نفوذ شرکت های ایرانی به بازارهای منطقه هستیم که البته تمام زیرساخت های حرفه ای و تخصصی برای این منظور در دوره ی بیست دوم تدارک دیده شده.
به طور کلی استقبال شرکت های ایرانی در دوره ی بیست و دوم به چه صورت بوده؟
استقبال ها بسیار عالی بوده و از مهم ترین دلایل این مسئله وجود فضاهای B2B به صورت اختصاصی در غرفه های در نظر گرفته شده برای اداره کل تجهیزات پزشکی ایران است که در این فضاها استارتاپ ها می‌توانند به صورت مستقیم با ارگان های دولتی به مذاکره و طرح مسائل تجاری بپردازند و به این صورت در واقع ما حلقه ی پیوندی میان بخش خصوصی فعال در بازار و بخش دولتی تصمیم گیرنده و یا نیازمند خدمات ایجاد کرده ایم که به نوبه ی خود امری موثر در ارتقای سطح کیفی ارتباطات به حساب می آید و به طور کلی در دوره ی بیست دوم توجه به استارتاپ ها در دستور کار قرارگرفته است. 
جناب شجاعی نیا ،امسال با توجه به رویکرد ویژه نسبت به بحث استارتاپ ها و به نوعی توجه به نوآوری در زمینه ی سلامت آیا برای فرهنگ سازی تکنولوژی در خدمت سلامت هم حرکتی صورت گرفته؟ 
در ابتدای جلسات تصمیم گیری برای اجرای نمایشگاه همه ی مدیران و تصمیم گیرندگان بدون استثنا متفق القول بودند که باید تکنولوژی های نوین جایگاه ویژه ای در دوره ی بیست و دوم داشته باشند چراکه جهان به صورت پیوسته به سمت دیجیتال تکنولوژی در حال حرکت است و ما هم برای آنکه از این حرکت جهانی باز نمانیم و بتوانیم همچنان در بازارهای بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم مجبور به استفاده از تکنولوژی و همینطور تحقیق و پژوهش در راستای پیشبرد آن هستیم ،از جمله اقدامات ما در دوره ی بیست دوم و فرهنگ سازی در زمینه دیجیتال تکنولوژی ها تبدیل تمام محتوای چاپی نمایشگاه به حالت دیجیتال و مالتی مدیا  ست که خود این اقدام به نوعی هم نشان دهنده ی عزم ما برای استفاده از تکنولوژی و هم فرهنگ سازی تکنولوژی در خدمت سلامت است چرا که ما با این اقدام از مصرف کاغذ  و تولید زباله جلوگیری کرده ایم و به حفظ سلامت از طریق حفظ محیط زیست پرداخته ایم.
چالش های برگزاری یک رویداد و به خصوص ایران هلث از نظر شما چه چیزهایی بوده و دولت چگونه می‌تواند به حل این چالش ها کمک کند؟ 
طی چند سال گذشته شاهد شکوفایی استعدادها و نوآوری های زیادی در قالب اختراعات و استارتاپ ها بوده ایم و شاید خیلی اغراق آمیز نباشد که بگوییم هرکدام از این رویش ها می‌تواند صنعت سلامت جهان را دگرگون کند اما متاسفانه خیل عظیمی از این استعدادها توان مالی و اقتصادی لازم برای معرفی و اعلام توانمندی های خود را ندارند و از این جهت شاهد عقب گرد های زیادی در جهت پیشرفت علم و صنعت کشور هستیم و از نظر من دولت می‌تواند با حمایت از این استعدادها کمک شایانی به کشور بکند و اقداماتی نظیر اعطای تسهیلات برای تولید و تحقیق و فراهم آوری بستر حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ایجاد امکاناتی از این دست می‌تواند شروع خوبی برای مشارکت دولت در حل چالش های صنعت همایش و نمایشگاهی کشور باشد چرا که تا زمانی که نمایشگاه های ما از حضور استعدادهای درخشان کشور بی بهره باشند عملا حرکت وسیعی صورت نگرفته، از سوی دیگر ما شاهد سخت گیری های زیادی برای ایجاد و اجرای رویدادها در کشور توسط بخش دولتی هستیم که شاید خیلی از این سختی ها ناشی از نابسامانی سیستم اداری در بخش دولتی باشد و لازم است که دولت با تسهیل شرایط ،بستر ایجاد و اجرای همایش ها و نمایشگاه ها در کشور را ایجاد کند چراکه عملا رونق تولید و تجارت کشور به همین صنعت همایش و نمایشگاهی بستگی دارد. 
نبود اعتماد و همکاری میان بخش دولتی و خصوصی با چه راهکارهایی قابل جبران و ترمیم است؟ 
به نظر من تا زمانی که دولت به بخش خصوصی قدرت عمل و توان مطالبه گری از بخش دولتی ندهد اعتماد میان این دوبخش صورت نمی‌گیرد و تنها راهکار عملی همین است. متاسفانه دولت نه تنها حمایت گر نیست بلکه از مشاوره و تخصص بخش خصوصی هم استفاده نمی‌کند بطوریکه همین موضوع باعث اشتباهات و دوباره کاری های زیادی در تصمیم گیری های کلان می‌شود.
به عنوان سخن پایانی.باید بگویم که چالش های مطرح شده در خلال این گفت و گو تنها بخشی از چالش های پیش روی صنعت رویدادهاست و سعی بر این بود که گریزی هرچند اندک به این موضوع مهم زده شود.در پاسخ به این سوال که چرا ایران هلث را برای این مهم انتخاب کرده ام باید بگویم که تنها دلیل ان برگزاری اش به نحوی تخصصی بود.محمدحسین الوند


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور