بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: تاکنون به اهمیت برنامهریزی برای موفقیت نمایشگاه خود فکر کردهاید؟ اگر پاسختان با اطمینان مثبت است بهتر است فکر کنید که چرا برخی از نمایشگاهها با شکست مواجه میشوند؟ با وجود اینکه نمایشگاهها و رویدادها به سرمایه گذاری بزرگی نیاز دارند، هنگامی که به طور صحیح برنامه ریزی و اجرا شوند، می توانند تولید مستقیم فروش، افزایش رهنمودهای تجاری جدید، ایجاد مخاطبین جدید و تقویت روابط با مشتریان موجود، تأیید مجدد بر نام تجاری، تصویر شرکت و همچنین یک بستر عالی برای عرضه محصولات جدید به بازار را به دنبال داشته باشند.
اندازه گیری یک نمایشگاه موفق
برای تجربه یک نمایشگاه موفق باید بتوانید نتایج خود را اندازه بگیرید. هنگام برنامه ریزی یک نمایشگاه، همواره توصیه می کنیم که مشتریان با مجموعه روشنی از اهداف شروع کنند. در نتیجه، ما می توانیم نمایشگاه موفقی را ارائه دهیم که این اهداف را برآورده سازد. برخی از اهدافی که می تواند برای یک نمایشگاه یا یک رویداد در نظر بگیرید عبارتند از:
• افزایش فروش
• ایجاد روابط با مشتری
• تحقیقات بازار
• تولید سرب
• روابط رسانه ای / روابط عمومی
• ساختمان با نام تجاری
• ساخت کانال و پشتیبانی
• ...
برنامه ریزی یک نمایشگاه موفق
دست کم گرفتن زمان لازم برای برنامه ریزی صحیح یک نمایشگاه یا رویداد موفق آسان است. برای جلوگیری از استرس توصیه می کنیم حداقل 6 ماه قبل از نمایشگاه و به طور ایده آل 12 ماه قبل برنامه ریزی کنید.
این بازه زمانی زندگی را برای شما و همکارانتان آسانتر خواهد کرد و برای جلوگیری از وحشت در آخرین لحظه و هزینه اضافی کمک خواهد کرد.
• بودجه
• فضای مورد نیاز
• پارامترهای طراحی و گرافیک
• خدمات در محل
• حمل و نقل و تدارکات
• سطح کارکنان و آموزش
•تبلیغات قبل و بعد از نمایشگاه
• نشان دادن معیارهای ارزیابی
جذب مردم
هر متر مربع از غرفه نمایشگاهی شما باید برای برقراری ارتباط با نام تجاری خود سخت تلاش کند. استفاده از رنگهای برند، مواد جالب و نورپردازی نوآورانه می تواند مؤثر باشد. برندینگ سطح بالا و گرافیکی قوی که موضوع اصلی را برقرار می کند، می تواند به جلب توجه مردم و تحویل "عامل عجب" کمک کند.
جاذبه های ایستاده ابزاری عالی برای جلب توجه بازدید کنندگان است. دیوارهای زنده رسانه های اجتماعی در ایجاد هیاهو و تشویق تعامل بازدید کنندگان فوق العاده هستند.
مسابقات با جایزههای ارزشمند؛ سرگرمی؛ بازی های تعاملی؛ هدایای رایگان و استفاده هوشمندانه از فناوری؛ همگی می توانند تعامل با بازدید کنندگان شما را تشویق کرده و به جمع آوری جمعیت کمک کنند. هر تاکتیکی را انتخاب کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هرگونه فعالیتی را به خوبی در نظر گرفته اید.
تعامل با مردم
هنگامی که بازدید کنندگان را به غرفه خود جلب کردید، بسیار مهم است که با آنها به روشی به یاد ماندنی بپردازید. درک صحیح از نیازهای شما و نیازهای مشتریان بالقوه قبل از نمایشگاه به شما امکان می دهد پیامهای خود را برای پاسخگویی به مشکلات آنها تطبیق دهید و هرگونه سؤالی را که ممکن است پیش بینی کنید. محصولات / خدمات خود را در زمینه بازدید کننده نشان دهید.
داشتن تعادل مناسب کارکنان در موضع گیری شما مهم است. کارکنان شما باید دانش خوبی در مورد محصولات / خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد و نحوه استفاده آنها برای بازدید کنندگان شما داشته باشند.
ارتباط با مردم
اگر پیگیری به خوبی برنامه ریزی و اجرا نشده باشد، همه کارها می توانند بیهوده باشند. تلاش برای شخصی سازی ارتباطات خود واقعا ارزشمند است، زیرا به مخاطبین جدید شما نشان می دهد که شما واقعاً وقت لازم را برای درک مشکلات شغلی آنها را دارید. بیشتر از همه این نشان می دهد که شما متعهد هستید که به آنها کمک کنید بهترین راه حل ها را برای مشکلاتشان پیدا کنند.
ارزیابی نمایشگاههای موفق
نکته نهایی و مسلماً یکی از مهمترین جنبه های برگزاری نمایشگاه، چیزی است که اغلب در ابتدای کل فرایند برنامه ریزی - ارزیابی - از آن غافل می شوید. برای تعیین موفقیت یک رویداد و یادگیری مواردی که ممکن است دفعه بعد بهبود یابد. به اهداف تعیین شده در شروع مرحله برنامه ریزی مرتبط است. بدون وجود معیارهای موفقیتی همچون بازخورد بازدید کنندگان، تعداد ایجاد مشاغل جدید؛ میزان فروش مستقیم گرفته شده؛ سطح تعامل بازدید کنندگان از طریق رسانههای اجتماعی و ... چگونه می توانید اثربخشی نمایشگاه خود را بسنجید. در نتیجه، چگونه می توانید بازده سرمایه گذاری را که این نوع مشارکت مشتری چهره به چهره می تواند ایجاد کند، واقعاً درک کنید؟
این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.