سومین کنگره بین المللی بیماری‌های فشار خون ریوی در تبریز
جمعه 7 تير 1398 - 11:27:49
ایران مراسم نیوز: کاردیولوژیست و رییس مرکز فشار خون ریوی پراگ در جمهوری چک با اشاره به اینکه دومین بار است که به تبریز سفر می کند، گفت: شاهد افزایش سطح علمی متخصصان ایرانی در حوزه بیماری های عروق ریوی هستم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
پروفسور پاول یانسا روز جمعه در حاشیه سومین کنگره بین المللی بیماری‌های فشار خون ریوی در تبریز به خبرنگاران گفت: چند سال قبل در کنگره‌ای در کشور ترکیه با پروفسور رشیدی آشنا شدم و برای شرکت در دومین کنگره بین المللی بیماری‌های فشار خون ریوی به تبریز دعوت شدم.
وی ادامه داد: در مقایسه با کنگره دوم شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه پزشکی در ایران هستم و شرکت در این کنگره مفید برای آشنایی و تبادل نظر نسبت به پیشرفت‌های علمی و پزشکی جدید در حوزه بین الملل برای بیماری‌های فشار خون ریوی است.
پروفسور یانسا گفت: منظور از فشار خون ریوی این است که فشار خون در قسمت‌های عروق قلب و ریه بالا می‌رود و باعث اختلالات تنفسی می‌شود.
وی اضافه کرد: در این کنگره راه‌های جلوگیری از بیماری و در صورت عود جراحی و مداخله‌های لازم با اساتید و محققان کشورهای مختلفی که در تبریز جمع شده‌اند مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز فشار خون ریوی پراگ جمهوری چک افزود: معتقدم برگزاری چنین کنگره‌هایی با حضور اساتید و محققان برجسته دنیا نقش بسزایی در افزایش اطلاعات علمی و پزشکی برای درمان و پیشگیری از بیماری ایفا می‌کند.
وی در خصوص وضعیت درمان در ایران نیز گفت: با توجه به اینکه از بیمارستان‌های ایران در خصوص روش‌های درمانی بیماری‌های فشار خون ریوی بازدید نکرده‌ام به طور قطع در مورد سطح درمان در ایران نمی‌توانم نظری بدهم.
پروفسور یانسا اعلام کرد: 20 سال قبل ما در جمهوری چک در حوزه درمان بیماری‌های عروق ریوی عقب بودیم ولی اکنون حرفی برای گفتن در جهان داریم.
وی افزود: برای به روز رسانی اطلاعات و فعالیت در سطح جهانی باید متخصصان و محققان این حوزه مناسبات علمی و ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند.

سومین کنگره بین المللی بیماری‌های عروق ریوی روز پنجشنبه با حضور متخصص‌های خارجی و داخلی در محل همایش‌های هتل پارس تبریز آغاز به کار کرد.
در این کنگره 2 روزه متخصصانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، جمهوری‌چک، اتریش، بلژیک، ایتالیا، ترکیه و ژاپن حضور دارند.
در طول این دو روز هفت پنل تخصصی با تمرکز بر مهمترین محورهای بیماری‌های عروق ریوی برگزار می‌شود.
بیماری‌های عروق ریوی شامل دو عنوان اصلی فشار خون ریوی و آمبولی ریوی که حوزه فشار خون ریوی در پنج دسته اصلی شامل فشار خون شریان ریوی، فشار خون ریوی ناشی از بیماری‌های قلب چپ، فشار خون ناشی از بیماری‌های درگیر کننده ریه مثل برونشیت مزمن، فشار خون ناشی از آمبولی های مزمن عروق ریه است که تلاش می‌شود در این کنگره مورد توجه قرار گیرد.
این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و شامل گروه‌های هدف متخصصین ریه، قلب، داخلی، زنان، رادیولوژی و پزشکان عمومی از سراسر کشور بوده ود همچنین امکان ثبت نام در محل برگزاری کنگره نیز برای علاقمندان میسر است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8748/سومین-کنگره-بین-المللی-بیماری‌های-فشار-خون-ریوی-در-تبریز
بستن   چاپ