دومین همایش بین المللی پارلمانتاریسم
چهارشنبه 12 تير 1398 - 11:13:30
ایران مراسم نیوز: «مسعود پزشکیان» که برای شرکت در دومین همایش بین المللی پارلمانتاریسم به مسکو سفر کرده است و گفت: در مسکو با تنی چند از همتایان خود دیدار داشتم و در دیدار با الیاس اوماخانوف نایب رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) بار دیگر به اقدامات غیرقانونی و یک جانبه آمریکا اشاره شد که علیه همکاری و اتحاد در منطقه به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

وی گفت: هر دو طرف (ایران و روسیه) به شدت مخالف اقدامات تنش زای آمریکا در منطقه هستند و تفاهم کلی بر این است که ایالات متحده حق ندارد با حضور در منطقه برای دیگران بزرگ‌تری کند چرا که کشورهای منطقه قادر هستند خودشان با تعامل و گفت وگو میان دولت‌ها مشکلات را حل وفصل کنند و نیازی با آقا بالاسر ندارند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برجام محور دیگر گفت وگوهای ما در این همایش و دیدارهای دوجانبه بود، توافق هسته‌ای پس از بیش از یک سال گفت وگو میان نمایندگان سران کشورهای مختلف از جمله آمریکا، روسیه، چین و سران اتحادیه اروپا بدست آمد و در نتیجه آن همگی به توافقاتی رسیدند.

وی ادامه داد: آمریکا به شکل یک جانبه از این توافق خارج شد و پس از آن دیگر امضا کنندگان این توافق را تهدید کرد که حق ندارند با ایران معامله کنند و در قدم بعدی نیز کشتی‌های نظامی خود را راهی خلیج فارس کرد ضمن اینکه پهپادی را برای جاسوسی به ایران فرستاد.

پزشکیان با تمجید از قدرت نیروهای نظامی ایران از جمله سپاه پاسداران و ارتش و ساقط کردن پهپاد آمریکایی، این اقدام را جواب دندان شکنی به آمریکایی‌ها دانست و اظهار داشت: مقامات واشنگتن پس از آن در اقدامی فریبکارانه درخواست مذاکره با ایران داده اند.

وی گفت: این آمریکایی‌ها بودند که میز مذاکره را ترک کردند نه ایرانی‌ها؛ ما به تمام تفاهمات و توافقات خود در چارچوب برجام پایبند ماندیم و وظیفه آنها بود که به تعهدات خود عمل کرده و بکنند.

پزشکیان اظهار داشت: وقتی آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند ما نیز قرار نیست که تمام فشارها را تحمل کنیم؛ امضا کنندگان برجام نیز نباید انتظار داشته باشند که ما به صورت یک طرفه برجام را اجرا کنیم چرا که همه باید به تعهدات خود عمل کنند، در غیر این صورت ما هم نمی‌توانیم به این روند ادامه دهیم.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8790/دومین-همایش-بین-المللی-پارلمانتاریسم
بستن   چاپ