داوران پنجمین اجلاس «شاعران هم سرا» معرفی شدند
شنبه 15 تير 1398 - 09:06:03
ایران مراسم نیوز: مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و سعید بیابانکی به عنوان داوران پنجمین اجلاس «شاعران هم سرا» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

روز شنبه دبیرخانه اجلاس شاعران هم سرا، امیر عبدالحسینی دبیر پنجمین دوره این اجلاس گفت: در این اجلاس دوهزار و 364 اثر شعر در قالب‌های غزل، قصیده، رباعی، ترانه، سپید و نیمایی با موضوع آزاد، آیینی و هم سرایی در سامانه «هم سرایی» ثبت شده بود که انتخاب و داوری بر اساس اشعار ثبت شده در سال ٩٧ صورت پذیرفت. عبدالحسینی افزود: کار انتخاب آثار توسط محمد بیک زاده، صابر قدیمی و احمد امیر خلیلی انجام شد و مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی و سعید بیابانکی داوری نهایی و معرفی نفرات برگزیده در هر کدام از بخش‌های این اجلاس را بر عهده دارند.

این مدیر هنری اضافه کرد: پنجمین اجلاس و چهارمین نشست جمعیت شاعران آزاد روز یکشنبه ٢٣ تیر ٩٨ همزمان با عید ولادت حضرت امام رضا (ع) در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته عبدالحسینی این اجلاس توسط بخش فرهنگی مؤسسه نورگستر گل‌ها برنامه ریزی و اجرا می‌شود و برای نخستین بار است که بخش خصوصی ساماندهی رویداد فرهنگی در این سطح را بر عهده گرفته است.

هم سرایی نوعی سخن منظوم مبتنی بر مشارکت شاعران مختلف حول یک موضوع واحد است که به صورت گروهی سروده می‌شود. به این صورت که یک شاعر که به وی سرسرا گفته می‌شود و پیشنهاددهنده مضمون و قالب شعر است این سرایش گروهی را با سرودن ابیاتی آغاز می‌کند و در ادامه با فعالیت شاعران دیگری که مضمون پیشنهادی را می‌پذیرند و با سرودن ابیات خود این مجموعه را کامل می‌کند و به آنها هم‌سرا می‌گویند فعالیت مذکور تکمیل می‌شود.
هم‌سرایی سبکی نوین در شعر است که قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی را دارد.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8810/داوران-پنجمین-اجلاس-«شاعران-هم-سرا»-معرفی-شدند
بستن   چاپ