آخرین مطالب

گزارش اعتباری؛

رونمایی از my credit اعتبار من در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران اخبار نمایشگاه - مرکز فابا - اخبار بانکها و موسسات اعتباری

رونمایی از my credit اعتبار من در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران ضمن حضور در پنجمین نمایشگاه تراکنش از my credit  یا همان اعتبار من، رونمایی می‌کند که به این ترتیب هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی می‌تواند گزارش اعتباری خود را دریافت کند.



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، شرکت رتبه‌بندی اعتباری به دنبال این حضور تلاش دارد تا خدمات خود را به صورت گسترده‌تری به مشتریان ارائه کند.
 
معرفی
 
شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه بانک‌های کشور و برخی از شرکت‌های بزرگ بیمه و لیزینگ در آبان ماه 1385 بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تاسیس شد. شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران بر اساس آیین‌نامه نظام سنجش اعتبار (موضوع مصوبه شماره 211829/ت39396هـ مورخ 1389/12/26 هیات محترم وزیران)،تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند. این شرکت  در راستای تحقق ماده 5 قانون تسهیل اعطای تسهیلات مصوب مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد رتبه‌بندی اعتباری و اعتبارسنجی به نظام بانکی و اعتباری کشور معرفی شد.
 
ضرورت
 
شاید این سوال به صورت جدی مطرح شود که چه ضرورتی موجب تاسیس چنین شرکتی شد؟ واقعیت این است که در حال حاضر برای بیش  از 40 میلیون شخص ایرانی(حقیقی و حقوقی) شناسنامه اعتباری الکترونیکی تهیه شده و اعضای سامانه اعتبارسنجی(شامل بانک‌ها و مجموعه‌هایی از سایر موسسات مالی و اعتباری، صندوق‌ها، لیزینگ‌ ها، سازمان‌ های دولتی و بعضی شرکت‌های فروش اعتباری) برای اعتبارسنجی مشتریان خود از این سیستم استفاده می‌کنند. در چنین وضعیتی بررسی رتبه اعتباری یک ضرورت انکارناپذیر است. رتبه اعتباری مشخص می‌کند که شما در بانک‌ها چقدرخوش حساب بوده‌اید؟ هر چقدر شما در پرداخت اقساط وام‌ها منظم بوده باشید ونیز بدهی مالیاتی نداشته باشید رتبه اعتباری شما بهتر و نمره اعتباری بالاتری کسب خواهید کرد. رتبه اعتباری یکی از ملاک‌های مهم برای پرداخت وام در بانک‌ها است وحتی در حال حاضر هر شخصی در سراسر ایران وام دریافت می‌کند حتما باید رتبه اعتباری او توسط بانک از این شرکت استعلام شود. مطالبه رتبه اعتباری دیگران ، در معاملات باعث کاهش ریسک و خطر کلاهبرداری می‌شود. برای دریافت رتبه اعتباری می‌توان به لینک‌هایی همچون www.irancreditscoring.com ،www.icescoring.com ، www.mycredit.ir ،www.sanjineh.ir ،، www.tavanam.com مراجعه کرد.
 
هدف
 
هدف اصلی شرکت سنجش اعتبار (Credit Bureau)، بهبود مدیریت ریسک سیستم اعتباری کشور از طریق ارائه خدمات رتبه‌بندی اعتباری و اعتبارسنجی به آنها است. استفاده از خدمات شرکت موجب خواهد شد تا شرکت‌های اعتباردهنده از وضعیت کنونی و سابقه اعتباری مشتریان خود در کل نظام بانکی مطلع شده و آنها را قادر می‌سازد تا تصمیمات اعتباری خود را بصورت علمی، با ریسک کمتر و در زمان سریعتری اتخاذ کنند. شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران حجم بالایی از اطلاعات را در اختیار دارد که  آن را مدیریت کرده  و نسبت به ایجاد و توسعه ابزارهای تحلیل‌گری، نرم‌افزاری و زیرساخت‌های فنی در شبکه بانکی با استفاده از متخصصین خود اقدام می‌کند تا به اعتباردهندگان کمک کند دیدگاه خود را کامل‌تر کرده و تصمیمات آگاهانه‌تری را بگیرند. در واقع می‌توان گفت اطلاعاتی که شرکت نگهداری می‌کند یکی از غنی‌ترین پایگاه داده اطلاعات اعتباری کشور است و نقطه زیربنایی کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد. شرکت بصورت مستمر در زمینه بهبود و افزایش گستره، عمق و کیفیت اطلاعات سامانه تلاش می‌کند. هم‌اکنون سامانه، شناسنامه اعتباری مربوط به 38/5 میلیون ایرانی و بیش از 300 هزار شرکت ایرانی را در اختیار دارد. شرکت هر ماه با افزودن تغییرات جدید و به‌روزرسانی اطلاعات، آن‌ها را مرتبط و به‌روز نگه‌ می‌دارد. این موضوع باعث می‌شود تا گستره و عمق شناسنامه‌های اعتباری سامانه افزایش یافته و این امکان را به شرکت می‌دهد تا نسبت به طراحی و پیاده‌سازی محصولات و خدمات ارزش افزوده جدید اقدام کند تا اطلاعات عتباری تقاضا شده را به صورت دقیق پیش‌بینی کند.
 
چشم‌انداز
 
شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران که سیزده سالگی خود را پشت سر گذاشته است،چشم‌انداز وسیعی را برای خود ترسیم کرده است که همانا « تبدیل‌شدن به شرکتی منحصربه‌فرد، پیشرو، متعهد و قابل‌اعتماد در زمینه خدمات رتبه‌بندی اعتباری در راستای کمک به ایجاد یک محیط اعتباری شفاف در کشور» است. به منظور تحقق این مهم ماموریت، شرکت مأموریت دارد تا با ارائه اطلاعات پردازش ‌شده بر توانایی مدیریت ریسک اعتباری اعضای خود بیافزاید  بنابراین شرکت خود را در برابر اعضایش متعهد می‌داند تا عملیات شرکت بی‌طرفانه، مستقل و قابل ‌اعتماد باشد، از صحت و سازگاری اطلاعات اطمینان حاصل کرده و از اطلاعات خصوصی و امنیت اطلاعات مشتریان حفاظت کند.
 
محصولات و خدمات
 
(پروژه‌های اجرا شده) سامانه اعتبارسنجی بانکی، گزارش‌های اعتباری و اعتبارسنجی، سامانه گزارش‌گیری بیمه‌ای، سامانه جامع نظارت اعتباری، پروژه‌های اعتبارسنجی و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه و متقاضیان پروانه برق  از مهمترین خدماتی است که تاکنون ارائه شده است. اطلاعاتی همچون تعداد قراردادهای جاری، وضعیت وثایق، نحوه بازپرداخت اقساط در گذشته، درخواست‌های ارائه شده، وضعیت و سوابق منفی شخص و قرارداد، تعهدات غیرمستقیم مشتری در نظام بانکی و اطلاعات دیگری از این دست موجب انعکاس مناسب امتیاز اعتباری مشتریان می‌شود. از سوی دیگر با فعالیت بالای مشتریان در نظام بانکی، حجم گزارش‌های اعتباری مشتریان بالا رفته و گاه به 20 صفحه می‌رسد. در این زمان، استفاده از امتیازهای اعتباری کمک قابل توجهی در اتخاذ تصمیمات درست و به موقع می‌کند. لازم به ذکر است که امتیازها و رتبه‌های اعتباری مشتریان مندرج در گزارش ارزیابی در قالب سه رنگ سبز، زرد و قرمز قابل مشاهده است. رنگ سبز نشان دهنده وضعیت مناسب ریسک اعتباری مشتری است. رنگ زرد بیان کننده این موضوع است که مشتری از ریسک متوسط برخوردار بوده و در مواجهه با وی باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. رنگ قرمز نیز بیان می کند که مشتری از ریسک بالا در عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات خود برخوردار است.
 
اعضای سامانه
 
تعداد اعضای سامانه اعتبارسنجی در طول دوران فعالیت این شرکت در حال افزایش بوده و این روند همچنان ادامه داشته و تاکنون نسبت به سال گذشته 14/11 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر 105 عضو، مجاز به استفاده می‌باشند که به تفکیک تعداد 28 بانک، 28 صندوق، 25 لیزینگ، 14 سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها، 5 موسسه مالی و اعتباری، 3 شرکت بیمه 2 شرکت کارگزاری است. تعداد 28 بانک شامل: بانک‌های 1) ملی ایران 2) صادرات ایران 3) کشاورزی 4) مسکن 5) ‌‌پارسیان 6) ‌سامان 7) کارآفرین 8) سینا 9) توسعه‌تعاون 10) گردشگری 11) انصار 12) اقتصادنوین 13) دی 14) آینده (تات) 15) حکمت ایرانیان 16) ایران و ونزوئلا 17) ایران‌زمین 18) شهر 19) سپه 20) قرض‌الحسنه مهر ایران 21) تجارت 22) رفاه‌کارگران 23) توسعه صادرات ایران 24) ملت 25) صنعت و معدن 26) سرمایه 27) پست‌بانک و 28) قوامین به عضویت در سامانه درآمده‌اند.همچنین 5 موسسه اعتباری شامل 1) موسسه اعتباری توسعه، 2) موسسه مالی و اعتباری عسکریه، 3) تعاونی اعتبار ثامن، 4) موسسه مالی و اعتباری کوثر و 5) موسسه اعتباری کاسپین نیز با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی به عضویت سامانه درآمده‌اند. علاوه بر این موسسات تعداد زیادی لیزینگ هم به عضویت سامانه درامده‌اند.
 
مشاور بین‌المللی
 
گروه کردیت‌اینفو CreditInfo Solutions به عنوان مشاور بین‌المللی همکاری گسترده‌ای با این شرکت دارد. گروه کردیت‌اینفو در سال 1997 در کشور ایسلند تاسیس شده و از ابتدای تشکیل تاکنون به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو دنیا در زمینه ارائه خدمات اطلاعات اعتباری به‌شمار می‌رود. این شرکت، خدماتی همچون کمک به تصمیم‌گیری‌های اعتباری، گردآوری، پردازش و توزیع اطلاعات اعتباری را مورد توجه قرار داده و این امر، شرکت را به یک مرکز ایجاد و توسعه متدولوژی و نرم‌افزارهای اعتباری تبدیل  کرده است. سیاست شرکت بر ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بالا در حوزه مدیریت ریسک و اطلاعات اعتباری متمرکز شده و تاکنون توانسته است با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا نسبت به ارائه خدمات در بیش از بیست کشور جهان اقدام کند.
 
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران ITE2019
 
شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران ضمن حضور در پنجمین نمایشگاه تراکنش از my credit  یا همان اعتبار من رونمایی می‌کند این مهم در شرایطی که مطالبات بسیاری از بانک‌ها وصول نشده و بسیاری از موسسات مالی با معضل مطالبات وصول نشده روبرو هستند،اهمیت زیادی پیدا می‌کند. خدمات این شرکت به طور قطع می‌تواند جلوی ضرر و زیان مالی گسترده را بگیرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور