آخرین مطالب

جشنواره ملی اسباب‌بازی؛

کتاب کودک ایرانی و اسباب‌بازی رونمایی شد جشنواره‌ و مسابقات

کتاب کودک ایرانی و اسباب‌بازی رونمایی شد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: رونمایی از کتاب «کودک ایرانی و اسباب‌بازی؛ تحلیلی بر رفتار مصرف‌کننده» و سه بازی جدید و یک بازی تجدید تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله اخبار امروز این نهاد و جشنواره ملی اسباب‌بازی است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،پنجمین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی از 7 تا 13 دی 1398 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب در بخش‌های نمایشگاهی و کارگاهی و آموزشی میزبان عموم فعالان، علاقه‌مندان و خانواده‌هاست.

این جشنواره با حضور 160 تولیدکننده با حدود دو هزار اسباب بازی ایرانی، همچنین از طراحان عروسکی 60 هنرمند با 600 عروسک، 27 شرکت و نهاد مردمی در بخش ترویج بازی از میان 900 اثر رسیده برگزار می شود. شادپیمایی عروسک ها، اجرای نمایش محیطی هر روز در دو نوبت، معرفی طراحان خلاق اعزام بازی‌خانه سیار به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب کودک ایرانی و اسباب‌بازی؛ تحلیلی بر رفتار مصرف‌کننده به نویسندگی سجاد خانی، مهدی ایزدخواه و محمد اسدی توسط کانون منتشر شده است. 

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: در دوره اخیر سعی کردیم میان حوزه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم. اولین آن کتاب شنیداری است که با تیراژ قابل‌توجه‌ای منتشر شد و بعد کتاب و عروسک‌ها هم در آینده تولید خواهد شد.

روح‌الله کاظمی‌زاده درباره کتاب کودک ایرانی و اسباب‌بازی ادامه داد: این کتاب بیشتر برای پدران و مادران است و کسانی که مصرف کننده محصولات اسباب‌بازی هستند تا با راه و روش این حوزه آشنا شوند. البته غیر از این کتاب برای سنین مختلف هم کتاب‌های زیادی در دست انتشار داریم.

رونمایی از سرگرمی های جدید تولید کانون

همچنین اسباب‌بازی‌های جدید ارچین، معمای فلزی و پلکان و  اسباب‌بازی تجدید تولید تنگرام از محصولات کانون پرورش فکری و دو سرگرمی شارلاتان و چرخ سفال‌گری از دیگر تولیدکنندگان در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی رونمایی شد.

دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در مراسم رونمایی 3 محصول جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بازی، قدمتی به امتداد تاریخ دارد و در مسیر تحول چندین هزار ساله‌اش از پیچ و خم‌های زیادی عبور کرده است.

امروزه صنعت اسباب‌بازی یکی از صنایع مهم در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی محسوب می‌شود. ما به عنوان یکی از متولیان این حوزه در کشور می‌بایست، نگاهی همه جانبه به تمامی این عرصه‌ها داشته باشیم و با ساخت و تولید محتوا در این زمینه، بستر رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان ایران عزیزمان را فراهم کنیم.

محسن حموله ادامه داد: کانون به عنوان یکی از تولیدکنندگان قدیمی اسباب‌بازی تاکنون 289 اسباب بازی تولید کرده است که با این سه بازی 292 سرگرمی تولید شده است و در حال حاضر سیاست حمایتی خود را با تولیدکنندگان اسباب‌بازی آغاز کرده است در این بین برخی از تولیدات جدید کانون با همکاری تولیدکنندگان قدیمی و تولیدکنندگانی که تازه به چرخه اسباب‌بازی وارد شده‌اند، در حال تولید است.

به گفته حموله، یکی از وظایف و اهداف کانون توجه به طراحی اسباب‌بازی‌های ایرانی است که می‌بایست نکات قابل توجه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در آن لحاظ شود. امروز به مناسبت رونمایی 3 محصول جدید و یک محصول تجدید تولیدی کانون گردهم آمده‌ایم تا با برداشتن گامی موثر به رشد و توسعه صنعت اسباب‌بازی و حمایت از آن کمک کنیم. با افتخار اعلام می‌کنم ارچین و معماهای فلزی و پلکان، محصولات تولیدی و تنگرام محصول تجدید تولیدی کانون است.

نمایشگاه ترویجی جشنواره ملی اسباب‌بازی 

آموزش ساخت نرم‌افزار به کمک سخت‌افزار، آموزش و گسترش مهارت، تقویت بازی رومیزی از دستاوردهای نمایشگاه ترویجی پنجمین جشنواره اسباب‌بازی است. نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی شامل گروه‌های تدوین کتاب‌های توانمندی فناورانه صنعت انیمیشن، گیم، محتوای دیجیتال و اسباب‌بازی، تدوین نظام رده‌بندی سنی برای اسباب‌بازی است. همچنین آموزش‌هایی که از طریق نانو فناوری به کودکان و نوجوانان داده می‌شود.

بسته‌بندی باید به اندازه خود اسباب‌بازی جذاب باشد

مدیر خانه، موزه محیط زیست در کارگاه آموزشی اسباب‌بازی، بازآفرینی و بسته‌بندی‌های زیست سازگار محصولات کودک گفت: تولیدکنندگانی موفق‌تر هستند که به گرافیک بسته‌بندی محصولات خود توجه کنند.

امیررضا منعم‌معتمدی در ابتدای این کارگاه به سهم اندک بازیافت در ایران اشاره و بیان کرد: سهم بازیافت در کشور ما تنها نیم درصد است. در حالی که جزو کشورهایی است که بالاترین آمار تولید زباله را دارند؛ زباله‌هایی که بازیافت نمی‌شوند و به چرخه طبیعت آسیب می‌رسانند.

به گفته این طراح صنعتی، لازم است مربیان و آموزگاران به بچه‌ها یاد دهند چگونه زباله کمتری تولید کنند و به جداسازی بازیافت زباله توجه ویژه داشته باشند.

معتمدی به خانه، موزه محیط زیست اشاره و بیان کرد: نزدیک به پنج سال است که من، خانه خود در منطقه اوشان را به موزه محیط زیست تبدیل و از مواد بازیافتی در محوطه‌سازی و معماری داخلی آن استفاده کرده‌ام. در این مجموعه از 100هزار بطری بهره برده و به روایت قصه‌ها با کمک بطری و مواد بازیافتی پرداخته‌ام تا حجم زباله کنترل و از منابع طبیعی کمتر استفاده شود.

مدیر خانه، موزه محیط زیست به اهمیت گرافیک و شیوه بسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها اشاره و بیان کرد: بسته‌بندی به اندازه خود اسباب‌بازی جذاب باشد. چون امروز، رقابت بسیار زیادی بر سر فروش وجود دارد و لازم است بسته‌های اسباب‌بازی، پیام‌مناسبی را به مخاطب خود منتقل کنند.

شخصیت‌های محبوب کودکان، بسته‌بندی را جذاب می‌کنند

معتمدی با اشاره به روش‌هایی که باید در بسته‌بندی محصولات مربوط به کودکان مورد توجه قرار بگیرد، گفت: استفاده از شخصیت‌های محبوب کودکان، تصاویر مربوط به بچه‌های خوشحال از راه‌های جذب مخاطب است. ضمن این‌که در بسته‌بندی محصولات کودک نباید از کیسه پلاستیکی و منگنه استفاده کرد و رعایت نکات بهداشتی هم ضروری است.

او به انواع بسته‌بندی اشاره و بیان کرد: بسته‌بندی با قابلیت اهدای مجدد، یکی از مواردی است که می‌توان به آن توجه کرد. بسته‌بندی با ارزش مازاد هم یکی دیگر از شیوه‌هاست به این معنی که بسته‌ها پس از خالی شدن از محتویات اولیه، قابلیت تبدیل به یک محصول دیگر را دارند. بسته‌بندی کاهش یافته هم آن چیزی است که حجم و وزن آن کاهش پیدا کرده است.

به گفته معتمدی برای طراحی یک بسته‌بندی با ارزش مازاد باید رابطه دوسویه و تناسبی بین محصول و بسته وجود داشته باشد. مثلا جعبه کیک به خانه‌ای برای پرندگان تبدیل می‌شود.

سمانه اسلامی هم به پیشینه پلاستیک اشاره و بیان کرد: سابقه نخستین پلاستیک‌های تجاری به یک قرن پیش و آمریکا برمی‌گردد. این پلاستیک‌ها به وجود آمدند تا برای تزئین استفاده و جایگزین عاج فیل شوند. امروز، این پلاستیک‌ها بلای جان طبیعت شده‌اند زیرا قابل بازیافت نیستند و اگر به همین شیوه و میزان از پلاستیک استفاده کنیم، دیگر ساحلی برایمان باقی نمی‌ماند و لازم است بیشتر از گذشته، نگران محیط زیست باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور