آخرین مطالب

چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟ مقالات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری رویدادها

چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: ایران با توجه به اقلیم و شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی و علمی که داراست یکی از کشورهای پر رویداد محسوب می‌شود به طوری که تعداد همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی که در طول سال در کشور برگزار می‌شوند حتی از بعضی کشورهای بزرگ صنعتی نیز فراتر می‌رود و میزان گردش مالی این رویدادها نیز رقمی قابل توجه است؛ اما متاسفانه علی‌رغم برگزاری رویدادهای متعدد در ایران، کیفیت و نحوه برگزاری آنها در سطح مطلوبی نیست؛ پس چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، هیچ چیز بیشتر از برگزاری یک رویداد تاثیرگذار و بدون نقص نمی‌تواند مشتری‌ها را به شرکت در رویدادهای بعدی تشویق کند. برگزاری رویداد یا ایونت، یکی از بهترین راه‌ها برای رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کار است و حتی می‌تواند فرآیند سوددهی را تسریع کند. از این رو به چند نکته اساسی برای برگزاری یک رویداد موفق اشاره می‌کنیم:
شناخت صحیح مخاطب: ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و رویداد را مناسب با مخاطبان خود طراحی کنید. نکته بعدی در این امر محتوای رویداد شماست. باید سعی کنید محتوایی که در اختیار شرکت‌کنندگان رویداد خود می‌گذارید، باکیفیت و به‌روز باشد و از گفتن حرف‌ها و مطالب تکراری پرهیز کنید.
نحوه ارائه‌ها و سخنرانی‌ها: داشتن خلاقیت و نوآوری در نحوه ارائه دادن، به جذابیت و افزایش سطح علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در رویداد می‌افزاید. همچنین سعی کنید انتظارات مخاطبان خود را آرام‌آرام بالا ببرید؛ مثلا اگر اولین رویداد خود را با سخنرانی افراد معروف آغاز کنید، مخاطبان شما انتظار دارند که در رویداد بعدی فردی معروف‌تر را دعوت کرده باشید و اگر این اتفاق نیفتد، آنها از شما دلسرد می‌شوند
طراحی و اجرای رویداد: این بخش فرایند‌هایی دارد که اگر به آنها دقت نشود، می‌تواند باعث شکست شما شود. شناسایی نیاز مخاطب، طراحی اولیه رویداد، بررسی و تحلیل ذی‌نفعان و مستند کردن تجربه‌ها از جمله بخش‌های این فرایند به‌شمار می‌آید؛ همچنین باید جلساتی برای هم‌اندیشی با همکاران و حامیان برگزار شود.
اطلاع‌رسانی یک رویداد: زمانی که شما رویداد خود را به‌درستی اطلاع‌رسانی کنید، مخاطبان و شرکت‌کنندگان بیشتری را خواهید داشت. اطلاع‌رسانی باعث می‌شود اعتبار رویداد شما افزایش یابد؛ همچنین اگر اطلاع‌رسانی خوب و گسترده‌ای داشته باشید، می‌توانید اسپانسر‌ها و حامیان بهتر و قوی‌تری را برای رویداد خود جذب کنید.
بازاریابی یک رویداد: حذف فروشندگی، تبادل ارزش‌ها و پاسخگویی مناسب به مشتریان از جنبه‌های صحیح بازاریابی است. یکی از عوامل مهم در امر بازاریابی، زمان‌سنجی درست برای ارائه محصول یا خدمات است.
سالن و مکان برگزاری رویداد: این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. امکانات محل، دسترسی آسان و نزدیک بودن به خدمات شهری نیز از جمله مواردی است که برگزارکننده یک رویداد باید به آنها توجه کند؛ همچنین پذیرایی متنوع و باکیفیت در افزایش وفاداری افراد به رویدادهایی که برگزار می‌کنید، تاثیر زیادی دارد.
نظرخواهی از شرکت‌کنندگان: از شرکت‌کنندگان در رویداد بخواهید که درباره رویداد شما نظر دهند و پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند؛ زیرا با کمک همین نظرات به‌راحتی می‌توانید رویداد خود را بهتر و در نحوه برگزاری رویداد، خلاقیت ایجاد کنید
استمرار یک رویداد و تعدد برگزاری آن: سعی کنید که در رویدادهای ابتدایی از سخنران‌های معروف و مشهور استفاده نکنید و این کار را پله‌پله انجام دهید. همچنین مدت زمان برگزاری رویداد در دریافت بازخوردهای خوب تاثیر مستقیم دارد
ایمیل شب قبل برگزاری: حتما لیست ایمیل ثبت نام کنندگان را داشته باشید وشب قبل به آنها ایمیل بزنید و جزئیات کاملی از شرایط مراسم بگویید. 
درگیر کردن مخاطب: در همایش‌ها با توجه به طولانی بودن آنها مخاطب خسته می‌شود و شما نیاز به شارژ انرژی او دارید. فرآیندی تعریف کنید که مخاطب با همایش درگیر شود و از شرایط شنونده خارج شود.
در پایان فراموش نکنید که برگزاری رویداد، راه هوشمندانه‌ای برای جذب مشتری جدید و تشکر از مشتری‌های قبلی است. پس در حرفه‌ای‌تر برگزار آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید.









نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور