آخرین مطالب

چالش های برگزاری نمایشگاه ها در دوران کرونا اخبار نمایشگاه

چالش های برگزاری نمایشگاه ها در دوران کرونا

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: دوستی روزی می گفت نمایشگاه محل نمایش است.نمایش کالا، خدمات، برندها، قدرت و پویایی یک صنف و اما شاید اگر امروز به نمایشگاه های مختلف در بسیاری از نقاط جهان سری بزنید، تنها نمایش فضاهای خالی است که برای مخاطب حس ناخوشایندی را ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،همانگونه که همگی می دانیم، بیماری کرونا در بسیاری از شئونات و روش های زندگی انسان ها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم خود را تحمیل کرده است.

تعداد کثیری از مشاغل و کسب و کارها تاثیر مستقیم و قابل توجهی از بیماری کرونا پذیرفته اند و به نظر می رسد شرایط جدید موجود باعث تغییرات اساسی در روند کاری و گاها حیات این مشاغل ایجاد خواهد کرد.

در این بین صنعت نمایشگاهی، به عنوان یکی از مشاغلی که نیازمند اجتماعات بزرگ انسانی است نیز بالطبع دچار آفت و رکود گردید. این رکود در دو بخش قابل لمس است.

اولین دسته، برای کسب و کارهای مشارکت کننده در نمایشگاه ها و مخاطبین صنعت نمایشگاهی که حضور در نمایشگاه های مختلف را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی و برند سازی و یا گسترش بازار و... برای مجموعه خود برنامه ریزی کرده بودند و تعطیلی نمایشگاه ها خساراتی در راستای دستیابی به اهداف سازمانی و گاها خسارات مادی برای ایشان ایجاد کرده است.

دومین دسته، فعالین و شاغلین صنعت نمایشگاهی در حوزه های سایت داری، برگزارکنندگی و غرفه سازی بودند که با تعطیلی نمایشگاه ها، منبع درآمد خود و گاها مشاغل خود را از دست دادند و خسارات مالی فراوانی را متحمل شدند.

در خصوص دسته دوم، یعنی شاغلین و فعالین صنعت نمایشگاهی، یکی از مواردی که بیش از پیش دغدغه های ایشان را تشدید کرده است، عدم شفافیت زمان بازگشایی کامل و بازگشت به روال سابق و قبل از شیوع بیماری کرونا است.

بسیاری از مدیران صنعت نمایشگاهی در سراسر دنیا با این سوال مواجه هستند که آیا برگزاری نمایشگاه ها در زمان شیوع بیماری کرونا اساسا امکان پذیر است و اگر پاسخ مثبت است، با چه روش هایی می توان خطرات و ریسک های ناشی از برگزاری نمایشگاه ها را به حداقل رساند.

در خصوص سوال اول بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت نمایشگاهی جهان، بر این موضوع اتفاق نظر دارند که برگزاری نمایشگاه ها به عنوان پیشران و موتور محرک کسب و کارها؛ باید در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی شوند؛ چراکه رشد صنعت و تجارت و پویایی کسب و کارها، لازمه ادامه حیات اقتصاد در جوامع گوناگون است.

در بعضی کشورها نمایشگاه ها علیرغم محدودیت های موجود، در حال برگزاری است و در بعضی دیگر زمان معینی برای بازگشت و بازگشایی نمایشگاه ها در نظر گرفته شده است.

اما سوال مهم و اساسی که می بایست توسط فعالین این صنعت به آن پاسخ داده شود، روش های برگزاری نمایشگاه ها در دوران شیوع کرونا و یا حتی پس از آن است. مخاطبین صنعت نمایشگاهی در انتظار پاسخ فعالین این صنعت و نیز پیامد ها و بازخوردها و نتایج حاصله از این انتخاب هستند.

به نظر می رسد در کشور ها و جوامع مختلف بنا به سطح تجهیزات و امکانات و نیز توانایی های اجرایی موجود، فعالین صنعت نمایشگاهی نیز انتخاب ها و روش های مختلفی را پیشنهاد کرده اند.

شاید بسیاری از مشارکت کنندگان و مخاطبین نمایشگاه ها به عنوان مشتریان و قوه حرکتی اصلی نمایشگاه ها؛ با توجه به شرایط، سختی ها، ریسک ها و محدودیت های موجود، دست به انتخاب های هوشمندانه تری نسبت به قبل در خصوص انتخاب نمایشگاه هدف خود داشته باشند و این موضوع بایستی برای فعالین صنعت نمایشگاهی روشن و واضح باشد که دیگر زمان آزمون و خطا نیست.

آنچه قطعی به نظر می رسد آنکه، باید بحث امنیت سلامت و نیز بازدهی اقتصادی حضور در نمایشگاه برای مخاطبین با حساسیت بسیاری از سوی فعالین و مدیران صنعت نمایشگاهی دنبال شود، زیرا که در غیر این صورت اعتبار و وجه نمایشگاه ها دچار خسارات جبران ناپذیری خواهد شد و از سوی دیگر اعتماد مخاطبین دائمی یک رویداد که در طول سالیان متمادی برگزار و باعث ایجاد اعتبار و برندی در حوزه صنعت نمایشگاهی گردیده است، به راحتی از دست خواهد رفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور