آخرین مطالب

تاثیر مستقیم برپایی نمایشگاه ها در بهبود اقتصاد اخبار نمایشگاه

تاثیر مستقیم برپایی نمایشگاه ها در بهبود اقتصاد

  بزرگنمایی:

 ایران مراسم نیوز: یک فعال صنعت نمایشگاهی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کنونی فرهنگ‌سازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیار حائز اهمیت است، رابطه فرهنگ و صنعت نمایشگاهی در اعتلای اقتصاد را تشریح کرد.
 به گزارش ایران مراسم نیور:عموما اصول و ارزش‌های فرهنگی شکل‌دهنده اقتصاد هستند و اقتصاد را نمی‌توان مستقل از فرهنگ دانست. با این حال، شیوع کرونا و تغییری که این ویروس در سبک زندگی و فعالیت‌های تجاری مردم در اقصی نقاط جهان به‌وجود آورده، بیش از پیش رابطه فرهنگ و اقتصاد را ملموس‌تر کرده است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز به فرهنگ شخصی و البته فرهنگ‌سازی دارد. بقای صنعت کشور و امر تولید نیز در گرو فرهنگ است.

خبرنگار صمت به همین منظور گفت‌وگویی را با سیدحسین میرظفرجویان، نویسنده کتاب‌های تخصصی در حوزه صنعت نمایشگاهی و استاد دانشگاه ترتیب داده و نظر وی درباره رابطه فرهنگ و اقتصاد و اعتلای صنعت نمایشگاهی جویا شده که در ادامه می‌خوانید. 
حسین میرظفرجویان در ابتدای این گفت‌وگو اظهارکرد: کتاب مدیریت جامع نمایشگاهی حاصل تجربیات و مطالعات من در حوزه‌های متعدد و همچنین تجربیاتی که در برگزاری نمایشگاه خارج از کشور داشته‌ام، است تا شاید برای فعالان حوزه صنعت نمایشگاهی مفید واقع شود.
وی افزود: این کتاب درباره صفر تا صد، برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل و خارج از کشور است که البته توضیحاتی نیز در زمینه اسپانسرینگ و... و برخی مطالعات تطبیقی درباره کشورهای رو به توسعه نیز در فصل دوم این کتاب آورده شده است.
 وی در ادامه گفت: کتاب نمایشگاه‌های جهانی (اکسپو)، اصول سرپرستی و مدیریت، طراحی و غرفه‌آرایی نمایشگاه‌ها و فنون برگزاری نمایشگاه‌ها نیز از دیگر کتاب‌هایی است که ازسوی اینجانب در حوزه صنعت نمایشگاهی به چاپ رسیده است.

تدریس رشته صنعت نمایشگاهی در دانشگاه
 این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه با اشاره به تدریس رشته صنعت نمایشگاهی در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: رشته مدیریت نمایشگاه در کشورهای پیشرفته مانند آلمان و کشورهای اروپایی به‌عنوان کرسی دانشگاهی تدریس می‌شود و در کشور ما بعد از مدت‌ها و در سال 1388 پایه‌گذاری تدریس این رشته ازسوی من و چند نفر از دوستان با کسب مجوز از دانشگاه علمی کاربردی آغاز شد. دوره‌های آموزشی این رشته، بخش‌های مختلفی دارد که تجار می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند. 
بخشی از این دوره‌ها در حوزه مارکتینگ و بخشی در حوزه برگزاری و مدیریت نمایشگاه‌ها و بخش دیگر درباره روش‌های گوناگون در مشتری‌مداری است.

تاثیر کرونا بر صنعت نمایشگاهی
 میرظفرجویان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاثیر شیوع کرونا بر صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی جهان تحت‌تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته، از همین رو شیوع این ویروس صنعت نمایشگاهی را که نیازمند تجمع افراد و مذاکرات رو در رو است بسیار تحت‌تأثیر قرار داده است به‌طوری که طبق برآوردی که سازمان جهانی نمایشگاه‌ها انجام داده، صنعت نمایشگاهی از شیوع ویروس کرونا حدود 200 میلیارد یورو خسارت دیده است.
 وی با اشاره به اینکه مزیت نمایشگاه‌ها مذاکرات رو در رو و تعامل افراد با یکدیگر برای ارائه محصولات و خدمات است، گفت: اصولا با برگزاری نمایشگاه‌ها به‌طور مجازی مخالف هستم، چراکه این احساس در نمایشگاه‌های مجازی به جز فروشگاه‌هایی که کالاهای خاص با استانداردهای خاص دارند، به هیچ عنوان جاری و ساری نیست؛ بنابراین با توجه به شرایطی که در کشور ما و بعضی از کشورهای پیشرفته به‌وجود آمده، باید بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را به نحو احسن استفاده و سعی کنیم از تجمعات غیرضروری جلوگیری کنیم تا بتوانیم دوباره چرخه فعالیت‌های نمایشگاهی را به حرکت درآوریم و از این طریق موجب فعال شدن چرخه تولید و اشتغال در کشور نیز شویم.

رابطه فرهنگ و صنعت نمایشگاهی
میرظفرجویان در ادامه افزود: این موضوع علاوه بر اینکه تاثیرات گوناگونی بر فرهنگ و اقتصاد ما دارد، به‌طور مستقیم روی فروش کالاها نیز تاثیرگذار خواهد بود و از همین رو ما نسبت به تدوین پروتکل‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام کردیم که این پروتکل‌ها پس از تدوین مورد تصویب و تایید وزارت بهداشت نیز قرار گرفت.
 از همین‌رو سعی کرده‌ایم با عملیاتی کردن این پروتکل‌ها بعضی از فعالیت‌های نمایشگاهی را انجام دهیم، اما در این زمینه نیازمند این هستیم که جامعه ما نیز این پروتکل‌ها را رعایت کرده و به عبارتی فرهنگ‌سازی در این‌باره اتفاق بیفتد.
 از همین‌رو باید فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای سطح بهداشت و رعایت پروتکل‌ها در سطح کشوری نیز داشته باشیم. همچنین فعالیت‌هایی که برای اقتصاد، فرهنگ، ارزآوری و تولیدات صنعتی ثمربخش هستند نیز باید یک پروتکل بهداشتی خاص و ویژه برای خود تعریف کنند تا از این طریق بتوانیم فعالیت نمایشگاهی را دوباره توسعه بخشیم.
میرظفرجویان در ادامه تاکید کرد: در شرایط کنونی فرهنگ‌سازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، چراکه ادامه فعالیت‌های صنعتی در گرو رعایت همین پروتکل‌هاست. 
این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت نمایشگاهی از شیوع ویروس کرونا ضربه بسیار سنگینی را متحمل‌شده، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی تا پایان سال 2020 فعالیت‌های نمایشگاهی خود را یا تعطیل یا بسیار کم کرده‌اند و بعضی از کشورها نیز به‌طور جسته گریخته در حال برگزاری نمایشگاه‌های خود هستند که ما نیز با توجه به برنامه پیش‌بینی شده از شهریور امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به تسریع در گردش چرخه فعالیت‌های نمایشگاهی خواهیم کرد.
میرظفرجویان با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد فروش کالاها در کشور آلمان از حوزه نمایشگاه‌هاست، اظهارکرد: این کشور برای فروش محصولات خود از روش‌های مختلف مانند اینترنت، تبلیغات مجازی، تلفن فکس و... استفاده می‌کند و کشورهایی که از این قبیل روش‌ها برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، ضربه کمتری از شیوع ویروس کرونا متحمل خواهند شد.
 این فعال صنعت نمایشگاهی در پایان با اشاره به اینکه صنعت نمایشگاهی یک صنعت زودبازده است، گفت: این صنعت می‌تواند نمود بسیار مناسب و خوبی را در اقتصاد، اشتغال و کاهش بیکاری داشته باشد؛ چراکه به سرعت می‌تواند با کسب نیرو اشتغال ایجاد کند. 
صنعت نمایشگاهی برخلاف دیگر صنایع می‌تواند با فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت‌کنندگان و تولیدکنندگان موجب اعتلای اقتصادی کشور شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور