آخرین مطالب

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار ومسافر شهرداری :

جذب 50 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی همدان تازه های فناورانه، اقتصادی و اجتماعی

جذب 50 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی همدان

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی همدان جذب شده که با این اوراق 28 دستگاه اتوبوس درون شهری نوسازی می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،رحیم الوندی افزود:با عنایت به تایید اساسنامه توسط شورای اسلامی شهر همدان و همچنین تایید این اساسنامه در سال 95 توسط سازمان شهرداری ­ها و دهیاری­ های کشور رسما با ادغام سازمان­ های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، وانت بارها و پایانه­ های مسافربری با تعداد 230 دستگاه اتوبوس در بخش دولتی و خصوصی و تعداد 3450 دستگاه تاکسی شامل خودروهای ون و سواری و همچنین تحت پوشش قرار دادن تعداد 5000 خودروی وانت بار جهت حمل بار در سطح شهر همدان و حومه و تعداد چهار پایانه مسافربری درون شهری و برون شهری در خدمت مردم شریف همدان است.
ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری و برون شهری و مدیریت یکپارچه حمل و نقل بار و مسافر و تأمین بستر مناسب برای دسترسی همه شهروندان به حمل و نقل ایمن و با کیفیت و نیز رفع مشکل ترافیک از مهمترین دغدغه­ های مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان است.
رحیم الوندی اظهار کرد: سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه سازمان شهرداری به شمار می ­رود که در سال جاری بالغ بر 52 میلیاردتومان بودجه برای آن به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در این سازمان 300 نفر پرسنل در جهت ارائه خدمات به شهروندان به صورت شبانه ­روزی فعالیت می­ کنند، ابراز کرد: این در حالیست که جامعه­ای هدف ما شامل 3450 دستگاه تاکسی، 230 دستگاه اتوبوس درون شهری و پنج هزارخودرو (وانت بار) حمل و نقل بار و کالا است.
وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون نفر سفر درون شهری در همدان انجام می­ شود، گفت: از این تعداد روزانه 200 هزار سفر با ناوگان اتوبوسرانی و 450 هزار نفر با تاکسی و تاکسی تلفنی و مابقی به صورت استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار ومسافر شهرداری همدان ادامه داد: 65 درصد سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی انجام می ­شود.
الوندی با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات به شهروندان 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: ارزش ریالی هر دستگاه اتوبوس 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است و برطبق قانون، هزینه خرید اتوبوس ­های شهرداری باید از سوی دولت تأمین شود ولی هزینه خرید اتوبوس­ ها از سال 90 کاملاً از سوی خود شهرداری تأمین شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با پیگیری ­های شهردار و شورای شهر همدان عقد قرارداد 17 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی منعقد شده بود، اعلام کرد: تاکنون در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 13 دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی اضافه شده است که کارخانه سازنده متعهد شده مابقی را تا دو ماه آینده به ما تحویل دهد.
وی با تأکید بر اینکه روند نوسازی باتوجه به هزینه ­های بالای آن شاید برای شهرداری مقدور نباشد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید به حوزه بازسازی نیز توجه کنیم، بیان کرد: با یکی از شرکت­ های معتبر اتوبوسرانی داخلی قراردادی برای سال 99 منعقد کردیم که 30 دستگاه اتوبوس را بازسازی و مجهز کنند.
وی با اشاره به اینکه در صورت رضایت از بازسازی اتوبوس ها و با توجه به اختلاف قیمت یک اتوبوس نو و بازسازی آن، این امکان وجود دارد که تا پایان سال بتوانیم تعداد اتوبوس بیشتری را بازسازی کنیم، گفت: در تبصره "د" بند 5 قانون بودجه کل کشور ظرفیتی دیده شده که اگر شهرداری­ ها بخواهند در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیتی انجام دهند می­ توانند اوراق مشارکتی منتشر کنند که تأمین 50 درصد این اوراق مشارکت برعهده دولت و مابقی نیز بر عهده شهرداری­ ها است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ شهرداری همدان استفاده از انتشار اوراق مشارکت اجرایی شده است، افزود: حمل و نقل عمومی تنها برعهده شهرداری­ ها نیست و نیازمند حمایت دولت است در غیر این صورت عملاً اتفاق بزرگی در شهرها رخ نخواهد داد در همین راستا از میزان طرح 100 میلیاردی که برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده بود، 50 میلیارد تومان آن در سال گذشته مصوب شد و در حال حاضر در بانک مرکزی و در مرحله انتخاب بانک عامل قرار دارد، انتشار این اوراق مشارکت به ما کمک می‌کند 25 تا 28 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه کنیم.
وی گفت: در حال تنظیم تفاهم نامه با بانک عامل و اتحادیه اتوبوسرانی کشور هستیم تا بتوانیم برای جوان سازی ناوگان اتوبوسرانی، اتوبوس ­های صفر خریداری و به شهر همدان انتقال دهی

م که با فراهم شدن امکان خرید اتوبوس ­های جدید، تعداد این وسایل نقلیه در شهر را افزایش خواهیم داد.
وی تصریح کرد: در جهت رفاه حال شهروندان در مسیر پیاده راه بوعلی اقدام به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای لوکوموتیو برقی با ظرفیت 24 نفر با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان منعقد شده است.
الوندی با ذکر شاخص ­های بهینه­سازی خدمات اداری، افزود: تکریم ارباب رجوع و ارج نهادن به ارزش اوقات اداری، ما را برآن داشت تا فرصت ارائه خدمات اداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با صحه گذاشتن بر اصول برخورداری از مزایای عصر ارتباطات، تأکید کرد: در سال‌های گذشته دفاتر پیشخوان دولت صلاحیت خود را در تسریع و تسهیل امور خدمات اداری به اثبات رسانده‌اند بنابراین عزم سازمان برای ارائه خدمات مؤثر در اسرع وقت برای پیکره قریب پنج هزار نفر رانندگان اتوبوس و تاکسی شهر همدان از طریق واجدان شرایط، عزمی راسخ و جدی است.
وی سپس به افق پیش روی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گریزی زد و اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر در شهر همدان مهمترین دغدغه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهر به شمار می‌رود.
الوندی با اشاره به هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، افزود: هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر ما را در تسریع و تسهیل ارائه خدمات یاری می ­کند.
وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به مدل مشخصی برای پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های درون شهری،‌ اظهار کرد: مدل مفهومی این طرح همانند کارت بلیت اتوبوس‌ها عمل می­ کند تا نیاز به رمز و سایر مسائل نباشد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان اضافه کرد: هوشمندسازی تاکسی­ های شهری به صورت ویژه با استفاده از تجارب کلانشهرها و شرکت های تخصصی معتبر با فراخوان در رسانه ­ها که اولویت با شرکت­ های تخصصی در استان همدان است و در غیر این صورت برای طراحی و نصب "اپلیکیشن تاکسی" با پرداخت الکترونیکی، در سایر استان­ ها فراخوان داده می­ شود که در دو بخش و مجهز به سیستم کارت بلیت است.
وی از عموم شهروندان درخواست کرد برای حفظ منابع شهرداری و بیت المال از پرداخت وجه نقد خود داری و از کارت بلیت استفاده کنند مخصوصا در شرایط امروز که ویروس کووید 19 فضای کشور و شهر را آلوده کرده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان از انجام تست غربالگری کرونا برای اتوبوسرانان و تاکسیرانان خبرداد و گفت: طرح غربالگری کرونا و ویزیت رانندگان ناوگان درون شهری با هدف شناسایی مبتلایان بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان و رانندگان شهر انجام شده و می­ شود.
وی بیان کرد: از زمان شیوع و همه گیری کروناویروس تمامی ناوگان اتوبوسرانی هر شب ضدعفونی می ­شوند همچنین ماسک و دستکش در بین رانندگان اتوبوس­ های بخش خصوصی و دولتی توزیع شده است.

الوندی با بیان اینکه طرح فاصله ­گذاری اجتماعی در تاکسی­ ها با سه مسافر و در ون‌ها بین پنج تا هفت مسافر اجرا شده و مشغول خدمت رسانی به شهروندان همدانی هستند، گفت: در اتوبوس ­ها نیز طرح فاصله ­گذاری اجتماعی با علامتگذاری در داخل اتوبوس و در جایگاه انتظار اتوبوس اجرا شده است اما گاهی مشاهده می شود که در ساعات پیک مسافر، این فاصله­ گذاری با توجه به تمامی تذکرات لازم مسئولان خطوط، از سوی مردم کمتر رعایت می­شود همچنین استفاده از ماسک برای مسافران اتوبوس اجباری اعلام شد و تا جای امکان بر روی این مورد سخت گیری می­کنیم.
الوندی از احداث ساختمان اداری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان به منظور تجمیع 4 سازمان در یک محل و عدم اتلاف وقت شهروندان و مراجعه کنندگان خبرداد و گفت: ساختمان اداری در حال حاضر دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه در برداشته است و این ساختمان در سال آینده با برآورد 6 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می­رسد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اعلام این مطلب که بی­ شک راه اندازی و بهره­ برداری ساختمان جدید اداری نقش تاثیرگذار و قابل توجهی در بسیاری از امور این مجموعه خواهد داشت.
وی تصریح کرد:‌ با اتمام پروژه سایت اداری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در محوطه این پایانه شاهد نظارت مستمر و مداوم در نگهداری از امکانات و تجهیزات فضای عمومی باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور