آخرین مطالب

استارت‌آپ‌های برنده الکام‌استارز، وام سرمایه‌گذاری می‌گیرند اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی - اخبار انجمن های صنعت همایش و نمایشگاهی

استارت‌آپ‌های برنده الکام‌استارز، وام سرمایه‌گذاری می‌گیرند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: درحالی که نمایشگاه الکامپ به دلیل شیوع کرونا لغو شده، الکام‌استارز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز برای ترغیب استارت‌آپ‌ها به تامین مالی از طریق سرمایه‌گذاری به جای وام، از ارائه جایزه به استارت‌آپ‌های برنده الکام‌استارز به‌صورت وام سرمایه‌گذاری خطرپذیر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به دلیل شیوع کرونا در کشور منتفی شد، اما الکام‌استارز که در سال‌های گذشته، رویداد حضور استارت‌آپ‌ها در الکامپ بود، از ‌29 دی ماه تا 2 بهمن و البته به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

در این راستا محمدباقر اثنی عشری، رئیس سازمان نظام صنفی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: در پنج سال اخیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کننده نمایشگاه الکامپ بود و در سال 1398 هم رکوردهای قبلی نمایشگاهی خود در این زمینه را شکستیم و الکامپ به بزرگترین نمایشگاه کشور با حضور بالای 100 هزار بازدیدکننده و تعداد زیادی شرکت تبدیل شد و حتی برای الکامپ 99 تصمیم گرفتیم کل فضای نمایشگاه را به الکامپ 26 اختصاص دهیم.

وی  با اشاره به تغییر چند باره زمان نمایشگاه به دلیل کرونا بیان کرد: در نهایت به دلیل موج‌های کرونا، تصمیم گرفتیم برگزاری نمایشگاه را لغو کنیم. باید پذیرفت که برای سلامتی خود و جامعه از این فعالیت اقتصادی چشم‌پوشی شود. البته سال آینده الکامپ متفاوتی برگزار خواهد شد. اما امسال با وجود لغو الکامپ، رویداد جانبی آن یعنی الکام‌استارز، به دلیل استقبال بالای شرکت‌های استارت‌آپی، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

رئیس نصر کشور با اشاره به این رویداد گفت: الکام استارز که بستری است برای نشان دادن تلاش‌های کسب‌وکارهای کوچک در راستای رونق اقتصاد، از سال 1394 در یک سالن کوچک آغاز به کار کرد و سال گذشته حدود 5000 استارت‌آپ، پنج سالن و 6000 متر فضا را به خود اختصاص دادند. در این برنامه هر سال از حمایت مالی سازمان فناوری اطلاعات برخوردار بودیم. سازمان برای استارز همیشه یارانه در نظر می‌گرفت. حالا امسال غیر از سازمان فناوری اطلاعات، الکام استارز از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری نیز برخوردار است.

تمام مراحل الکام استارز به‌صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود

در ادامه این نشست، آرش برهمند،‌ مدیر اجرایی الکام‌استارز با بیان اینکه تمام مراحل ثبت‌نام و شرکت و داوری تیم‌ها در ششمین دور از الکام استارز به‌صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: برگزاری فیزیکی نمایشگاه به شکل تمام عیار در فضای آنلاین امکان‌پذیر نبود، انتخابی که داشتیم این بود که بخشی از فعالیت جانبی که بیشترین کارکرد را برای استارت‌آپ‌ها داشتند را شناسایی و سعی کنیم آنها را در فضای آنلاین امتداد دهیم. در مجموعه  الکام‌پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه در این دور به صورت انلاین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش دیگر که برای استارت‌آپ‌ها مفید است، بخش جذب سرمایه به نام آوردگاه سرمایه است. مذاکراتی در این زمینه با چندین پلتفرم جذب سرمایه از جمله انجمن VC و بوم‌سرمایه متعلق به سازمان فناوری اطلاعات و صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی معاونت علمی ریاست‌جمهوری انجام شده است. از سوی دیگر زیربخشی را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در بخش مسابقه به نام بخش دانش‌آموزی دیده‌ایم که این بخش یکی از بخش‌های جذاب و پرشور دور گذشته الکام‌استارز بود و امسال تصمیم گرفته‌ایم با رویکرد کامل‌تری این بخش را هم داشته باشیم.

به گفته برهمند مجموع جوایز نقدی برای بخش الکام‌پیچ یا بخش مسابقه 150 میلیون تومان است که در مجموع 10 تیم منتخب الکام‌پیچ و دو تیم منتخب برای شرایط همه‌گیری کرونا اختصاص پیدا خواهد کرد. جوایز ویژه‌ای هم برای چهار حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در نظر گرفته شده که این بخش از بخش‌های مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری هستند. یک جایزه ویژه هم سازمان فناوری اطلاعات برای دو تیم منتخب در بخش الکام‌پیچ در نظر گرفته که تا سقف 30 درصد سرمایه‌ای که آن تیم بتواند از هر VC  دریافت کند را شامل می‌شود.

او در مورد همکاری معاونت علمی از الکام‌استارز اظهار کرد: از سمت معاونت علمی ریاست جمهوری هم برای هر یک از استارت‌آپهایی که در الکام‌پیچ انتخاب شده‌ باشند تا سقف 50 میلیون تومان به صورت مستقیم سرمایه اولیه در نظر گرفته شده است که این 50 میلیون تومان مشروط به پذیرش در شتاب‌دهنده‌ها یا ‌VCها خواهد بود. آوردگاه سرمایه هم با همکاری معاونت علمی و صندوق نوآوری یک سرمایه ویژه به نام «استارز اینوست» در نظر گرفته است. مجموع سقفی که برای بخش آوردگاه سرمایه از سمت صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده نیز 18 میلیارد تومان است.

از یکم تا 12 دی ماه زمان ثبت‌نام برای شرکت در الکام‌پیچ، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه در نظر گرفته شده و از 13 تا 16 دی ماه نیز بررسی مدارک و تکمیل اطلاعات صورت خواهد گرفت. 17 تا 19 دی ماه هم زمان‌بندی ارائه پیچ و جلسات مشاوره و سرمایه‌گذاری است. درنهایت 29 دی ماه تا 2 بهمن زمان برگزاری و اعلام نتایج منتخبین ششمین دوره الکام‌استارز است.

جایزه یک میلیارد تومانی سازمان فناوری به برنده الکام‌استارز

همچنین امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با اشاره به حمایت سازمان فناوری از الکام استارز گفت: توصیه شدید به استارت‌آپ‌ها این است که برای تامین مالی خود از وام استفاده نکنند و از VCها (سرمایه‌گذاری خطرپذیر) استفاده کنند. برای جذاب این کار، یک جایزه در نظر گرفتیم که یک میلیارد تومان وام سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. امسال به جای ارائه وام سعی شده از طریق جذب سرمایه به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: جایزه تیم اولی که توسط هیات داوران انتخاب شود، یک میلیارد تومان وام سرمایه‌گذاری خطرپذیری است که یک سال تنفس دارد و زمان بازپرداخت آن چهار سال تعیین شده و سود بانکی مورد محاسبه‌اش 9 درصد است. یعنی اگر یک سرمایه‌گذار روی تیمی سرمایه‌گذاری کند، ما تا سقف یک میلیارد تومان را به او وام می‌دهیم. به تیم‌های دوم و سوم نیز 750 میلیون تومان و تیم‌های چهارم، پنجم و ششم هم 500 میلیون تومانی به‌صورت  وام سرمایه به سرمایه‌گذارها پرداخت می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح بوم‌واره بیان کرد: مورد بعدی طرح بوم‌واره است که سازمان فناوری اطلاعات از ابتدای امسال این طرح را آغاز کرده و تا کنون 2900 خدمت در این طرح به‌صورت رایگان توسط استارت‌آپ‌ها استفاده می‌شود. در این طرح، برای استارت‌آپ‌ها، چه تیم باشد چه شرکت، یک بسته اعتباری 100 میلیون تومانی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند آن را به‌صورت رایگان از بخش‌های مختلفی که برایش در نظر گرفته شده، مانند خدمات میزبانی شرکت‌ها یا تبلیغات استفاده کنند.

جایزه 200 میلیون تومانی به تیم‌های یک تا 12

ناظمی با اشاره به امتیازاتی که از طرح بوم‌واره برای شرکت‌کنندگان الکام استارز در نظر گرفته شده گفت: همچنین بسته کمک 200 میلیون تومانی از طرح بوم‌واره، غیر از جوایز اعلام‌شده به تیم‌های اول تا دوازدهم این دور از الکام‌استارز که توسط هیات داوران انتخاب شده‌اند، تعلق خواهد گرفت. یعنی بسته 100 میلیون تومانی آنها ضربدر 2 می‌شود. به عبارتی اگر 10 میلیون تومان از خدمات ابری و میزبانی می‌توانستند رایگان استفاده کنند، الان هر کدام 200 میلیون تومان می‌توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح بوم سرمایه نیز در رویداد آنلاین الکام‌استارز رونمایی و به کار گرفته خواهد شد، گفت: در این طرح تمامی استارت‌آپ‌هایی که در طرح ایران نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند، در صورتی که نیازمند جذب سرمایه‌ باشند، بیزنس‌پلن یا نقشه تجاری خود را به اضافه برآوردهایی که براساس مطالعات امکان سنجی‌شان انجام شده، روی سایت نوآفرین و در بخش بوم سرمایه بارگذاری می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذار را از لیست شرکت‌های VC  انتخاب کرده باشند، مستقیم طرحشان برای آنها ارسال می‌شود و اگر انتخاب نکرده باشند وارد تالار سرمایه می‌شوند و سرمایه‌گذاران مختلف می‌توانند طرح آنها را ببینید و در صورت تمایل روی آنها سرمایه‌گذاری کنند. در سایت الکام‌استارز هم لینکی مربوط به این طرح وجود دارد که استارت‌آپ‌ها با کمک آن به جزئیات این طرح دسترسی خواهند داشت.

ناظمی به بخش دانش‌آموزی در الکام‌استارز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های حوزه آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان از دو سال پیش توسط سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد. دلیل شروع این کار نیز نیاز کودکان آینده به دو مهارت کلیدی یعنی تفکر انتقادی و کارآفرینی است. با توجه به اینکه موضوع کارآفرینی به صورت رسمی در کتاب‌های درسی سهم بالایی ندارد، تصمیم گرفتیم به‌صورت دوره‌های کوتاه مدت با همکاری وزارت آموزش و پرورش فعالیت در این زمینه را برگزار کنیم.

رقابت تیم‌های دانش‌آموزی در الکام‌استارز 

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته در مجموعه 3015 دانش‌آموز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و دو کمپ برنامه‌نویسی هم سال گذشته برگزار شده است. امسال در برنامه الکام‌استارز نه تنها پذیرای تیم‌های دانش‌آموزی هستیم و رقابت خاص تیم‌های دانش‌آموزی وجود دارد، بلکه برای سه تیم برتر دانش‌آموزی هم جایزه مربوط به 200 میلیون تومان بوم سرمایه هم در نظر گرفته خواهد شد. به این ترتیب 15 بسته 200 میلیون تومانی، به اضافه بخش مربوط به سرمایه را جزو جوایز امسال داریم.

همچنین برات قنبری- دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی در راستای برنامه تحولی سازمان نصر کشور به نام بیستون اشاره کرد. او با توجه به کمبود ظرفیت‌هایی که در سال‌های گذشته در بخش فضای مجازی کشور شده گفت: شش سال پیش ظرفیتی که برای فضای مجازی داشتیم یک پانزدهم فضای امروز بود. آن زمان فکر می‌کردیم برای فضای مجازی باید حداقل 30 برابر ظرفیت‌سازی شود که متاسفانه نتوانستیم این افزایش ظرفیت را ایجاد کنیم.حالا هم که 15 برابر ظرفیت‌سازی انجام شده باز هم سرعت و سرویس مطلوبی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. این شرایط نشان می‌دهد این فضا نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است.

وی با اشاره به تاسیس نصر کشور گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از سال 1382 براساس برنامه سوم شکل گرفت و حالا این سازمان در مرحله پیاده‌سازی برنامه تحول خودش است. در طرح بیستون که به عنوان طرح تحول سازمان است، برنامه توانمندسازی زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا یکی از اهدافش است. برای رسیدن به این هدف سازمان نصر ایران از همراهی و کمک کلیه بازیگران بازار و اکوسیستم ارتباطی و فناوری ایرانی استقبال خواهد کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور