آخرین مطالب

شمش و طلای آب شده هرگز مصاحبه، گزارش و یادداشت

شمش و طلای آب شده هرگز

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: / علی حبیبی: طلا و بطورکلی فلزات گرانقیمت مانند نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته همواره برای بشر محبوب بوده است. طلا رنگ و درخشندگی چشمگیری دارد و گرما، سرما، باد و رطوبت بر آن اثر نمی کند و همین مساله ارزش آن را بالا برده است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، طلا و سایر فلزات گرانبها در نزد ایرانیان با ارزش بوده و مردم ما از طلا برای بجا آوردن خیلی از آداب و رسوم و هدیه دادن بهره می گیرند. یکی از چالش های طلا در ایران قیمت آن است که همواره و به ویژه در ماه های اخیر با نوسانات زیادی روبرو شده است. همین حالا بازار طلا در ایران با رکود مواجه است و خیلی از مردم توانایی خرید آن را ندارند. در این شرایط یازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از 2 تا 5 اسفندماه جاری درنمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است، رویدادی که دستکم در شکل ظاهری متفاوت از سایر نمایشگاه ها برپا می شود.
برخلاف خیلی از نمایشگاه ها که علاقه ای به نمایش محصول واقعی خود به بازدیدکنندگان ندارند و فقط بروشور به مراجعه کنندگان ارائه می کنند در نمایشگاه طلا از ابزارهای ساخت این فلز گرانبها و کمیاب تا خود طلای واقعی به فور در غرفه های مختلف آن یافت می شود. برای ورود به سالن این نمایشگاه نیز برخلاف سایر نمایشگاه ها باید از گیت های بازرسی عبور کنید و اگر کیفی یا ساکی دارید آن را برای چک کردن در داخل دستگاه های بازرسی قرار دهید. نیروهای امنیتی در سراسر سالن این نمایشگاه حضور دارند و مراقب اوضاع هستند. در اوایل اسفندماه علاوه بر این رویداد دستکم 4 نمایشگاه دیگر در نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست اما میزان استقبال از نمایشگاه طلا چند برابر سایر رویدادهاست.
سید حجت شفائی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر، نقره و سنگهای قیمتی ایران در باره استقبال بازدیدکنندگان از این نمایشگاه گفت: طلا یک کالای سرمایه ای است و علاوه بر آن، ارزش قائل شدن به طلا به عنوان یک سنت دیرینه و یک فرهنگ برای ایرانیان از دوران قدیم تاکنون وجود داشته است.
او درباره وضعیت صنعت طلا در ایران می گوید ایران در حال عبور از وضعیت سنتی و نیمه سنتی این صنعت است و در واقع اکنون در شرایط نزدیک به نیمه صنعتی قرار داریم.
گپ و گفت علی حبیبی خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز با سید حجت شفائی به شرح زیر است:
- یازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از 2 تا 5 اسفندماه جاری در نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود در باره اهداف برپایی این نمایشگاه توضیح دهید؟
اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی ایران برگزار کننده این رویداد است. هدف از برپایی این رویداد ارائه توانمندیهای صنعتگران این مرز و بوم به مردم و مسئولان و هیات های تجاری که در نمایشگاه حضور دارند، هست. امیدواریم که در این نمایشگاه بتوانیم با هدایت تولیدکنندگان به سمت صادرات، اشتغالزایی فراوان و ارز آوری زیاد برویم.
- در زمان حاضر چه کارنامه ای در زمینه صادرات دارید؟
متاسفانه اکنون صادرات آنچنانی در کشور نداریم و این مساله چند دلیل دارد، یکی اینکه برخی از بخشنامه ها و آیین نامه هایی که صادر شده کمی مزاحمت ایجاد کرده و مساله دوم بحث ارزش افزوده است و موضوع دیگرهم به مساله تحریم طلا بر می گردد که در کند شدن صادرات ما تاثیرگذار بوده است.
- برای حمایت از کالاهای ایرانی دراین بخش چه کارهایی انجام شده است؟
بیش از 80 تا 90 درصد تجهیزات و مواد مصرفی صنعت طلا و جواهر وارداتی است. اکنون برخی از مهندسان کشور از تجهیزات خود به تولید دراین بخش مشغول هستند و این مایه مباهات است و امیدواریم بتوانیم با تجهیز هرچه بیشتر کارگاه ها و کارخانه های طلاسازی، به صنعتی و نیم صنعتی شدن طلا نزدیک شویم.
- برای ورود تکنولوژی و نوآوری به این بخش چه اقداماتی انجام داده اید؟
در این خصوص مذاکراتی با طرفهای ایتالیایی انجام داده ایم. تجهیز کردن کارگاه ها و و کارخانه های طلاسازی به علم و تکنولوژی روز و همچنین عقد تفاهم نامه با کشورهنگ کنگ برای مشارکت در نمایشگاه ها از جمله این اقدامات بوده است. امیدواریم بتوانیم جایگاه ویژه ای در جهان برای صنعت طلا و جواهر کشورتعریف کنیم.
- آموزش یکی از راههای اساسی انتقال تجربیات و آموخته های هر شغل و حرفه ای به آیندگان است حوزه تحت هدایت شما چه برنامه هایی برای آموزش به نسل جوان در این بخش پیش بینی کرده است؟
بطورطبیعی هر صنعتی نیاز به علم و پیشرفت دارد و آموزش قطعا یکی از پایه های اساسی انتقال این تجربیات و دانش و علم به نسل آینده است تا این صنعت را به روز و جهانی کنیم. اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طی بررسی هایی که به عمل آورده به این نتیجه رسیده که پایه و مغز متفکر هر صنعتی، متفکران و طراحان آن صنعت هستند. در این خصوص یک مرکز جامع تخصصی و طراحی ایجاد کردیم که آموزش طراحی، ساخت طلا و جواهر و همچنین رتبه بندی و تعیین سطح همکاران در آن پیش بینی شده است که امیدواریم گام های مفید و موثری در این صنعت برداریم و جایگاه قبلی خود را در جهان بدست آوریم.
- اشتغالزایی از مسایل مهم جامعه است و صنعت طلاسازی ظرفیت های خوبی در این بخش دارد در مورد اشتغالزایی در این حوزه چه اقداماتی انجام شده است؟
ایران ممکن است در صنعت طلا جزو رتبه های اول نباشد اما در حال گذر از وضعیت سنتی و نیمه سنتی این صنعت هستیم، در واقع در وضعیت نزدیک به نیمه صنعتی قرار داریم. ایران جزو 7 کشورتولیدکننده این محصول و همچنین جزو 10 کشور مصرف کننده است.  از 32 استان کشور 30 استان دارای سنک های قیمتی و نیمه قیمتی کشف شده است. دریکصد نقطه 21 استان کشور طلا کشف کردیم  و 15 معدن طلا داریم که سه معدن آن فعال است. پتانسیل خیلی بالایی هم از نظر اشتغالزایی و هم از جهت صادرات و ارزآوری داریم. 
- درمورد نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه توضیح دهید؟
شرایطی که اکنون حاکم است و بیشترین عامل آن هم از بیرون به ما تحمیل شده ، برگزارکردن نمایشگاه با ریسک های بالایی همراه بوده است، چون صنعت طلا و جواهر در رکود مطلقی بسر می برد به همین دلیل نشست هایی با تولیدکنندگان و سازمان نمایشگاه در این خصوص انجام دادیم که در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که نمایشگاه را برگزار کنیم و شکرخدا دراین شرایط خاص استقبال خیلی خوب و بی نظیری نیز از آن شده است. همه چیز طبق برنامه ریزی که انجام دادیم پیش می رود و امیدواریم که مسئولان در راستای تولید بهتر و تسهیل صادرات، کمک کنند.
- دلیل این استقبال چه بوده از میان حداقل4 نمایشگاهی که هم اکنون در این محل در حال برپایی است تعداد بازدیدکنندگان اینجا بالاترهست؟
طلا و جواهر از دیرباز جزو اقلام مهم خانواده های ما بوده است. طلا یک کالای سرمایه ای است و علاوه بر آن ارزش قائل شدن به طلا یک سنت دیرینه و یک فرهنگ برای ایرانیان از دوران قدیم تاکنون بوده و هست بنابر این هرجا طلا بوده جذابیت خاص خود را نیز به همراه آورده است، در تمام دنیا پشتوانه پولی و بانکی شان طلا است. این فلز کمیاب یک ماهیت متفاوت و استاندارد خاص خودش را دارد و مردم ما هم باهوش و فهیم هستند و امیدواریم طبق سنت دیرینه و فرهنگی که از قبل داشتیم همچنان طلا ساخته شده را بخرند و طلا آب شده و شمس را نخرند چون متضرر خواهند شد.
- چند غرفه در این نمایشگاه فعال است و چه چیزی هایی به نمایش گذاشته اند؟
بیش از 120 غرفه فعال داریم که طلا، جواهر، سنک های قیمتی و نیمه قیمتی، ماشین آلات ،تجهیزات و نقره و محصولاتی که متعلق به صنعت طلای سازی و نقره و صنایع وابسته است را به نمایش گذاشته اند. امیدوارم با کمک مسئولان و همت و تلاش صنعت طلای کشور و رسانه های کشور بتوانیم جایگاه به حق خود را بدست آوردیم و پرچم طلایی کشور را به اهتزاز در آوریم. /5


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور